Piketā pieprasa apturēt Jelgavas 2.pamatskolas reorganizāciju
Skandinot saukli "Stop plānam B!", kas paredz Jelgavas 2.pamatskolas reorganizāciju, šopēcpusdien uz piketu Hercoga Jēkaba laukumā Jelgavā pulcējās vairāki simti izglītības iestādes audzēkņu un viņu vecāku, novēroja aģentūra LETA.
Sanākušos protesta akcijas sākumā uzrunāja skolas vecāku padomes pārstāvis Gatis Ozols, uzsverot, ka vecāki sanākuši, lai mierīgā ceļā paustu savu viedokli, un aicinot neatbildēt provokācijām, ja tādas sekos no garāmgājējiem vai citām personām. "Dzīvojam pilsētā, kura devīze ir "Pilsēta izaugsmei", bet pašvaldības vadība ar mēru Andri Rāviņu priekšgalā mēģina padarīt pilsētu izaugsmei par pilsētu iznīcībai," pauda Ozols.
Vecāku pārstāvis klāstīja, ka pilsētas izglītības iestāžu tīkla izstrādē nav ņemts vērā vecāku viedoklis, stratēģija izstrādāta lielā steigā, bet vecākiem parādīta vien īsa neinformatīva prezentācija. Ozols uzsvēra, ka skolas audzēkņiem ir labi panākumi mācībās un olimpiādēs, bet to iestādi pašvaldība vēlas pārcelt uz skolu, kur ir vājāka mācību bāze.
Emocionāls piketā izvērtās bijušās skolas direktores un kādreizējās pilsētas vadībai lojālās domnieces Ludmilas Gineites uzstāšanās. Viņa uzsvēra, ka skola vienmēr rūpējusies par bērnu nākotni, un skola bija kā ģimene, kas dāvājusi siltumu, rūpes, cieņu pret apkārtējiem. Bijusī direktore atgādināja arī skolas kora "Zvoņnica" panākumus, arī tradīcijas, kas iedibinātas skolā un kļuvušas par visas pilsētas nozīmīgiem pasākumiem. Gineite pauda neizpratni, "kāpēc domes vadības nežēlastībā kritusi tieši 2.pamatskola".
Sanākušajiem organizatori dalīja karodziņus ar bērna ar salauztu sirdi simbolu, tāpat cilvēkiem bija karodziņi un nozīmītes ar uzrakstu "Man atņem skolu". Vecāki turēja rokās plakātus ar uzrakstiem "Neesi vienaldzīgs, tava skola var būt nākamā", "500 000 eiro = 666 bērnu liktenis? Bērni nav prece", "Nav skolas, nav nākotnes", novēroja aģentūra LETA. Tāpat bērni laida gaisā ziepju burbuļus, tika izmantoti arī dažādi skaņu signāli, lai paustu atbalstu rīkotāju teiktajam.
Par drošību pasākumā rūpējās gan paši vecāki, gan valsts un pašvaldības policijas darbinieki.
Jau vēstīts, ka darba grupa, kurā strādājuši Jelgavas skolu direktori un Izglītības pārvaldes speciālisti, vienojusies apvienot 6.vidusskolu un 2.pamatskolu, vidusskolas telpās Pārlielupē veidojot pamatskolu, pret ko iebilst pamatskolēnu vecāki.
Paredzēts, ka 2.pamatskola un 6.vidusskola tiek apvienotas pēc šī mācību gada beigām, taču katra vecāka ziņā būs izvēlēties, kurā izglītības iestādē bērns turpinās izglītības iegūšanu. Lai maksimāli atvieglotu pārmaiņas 2.pamatskolas mazāko klašu audzēkņiem un nodrošinātu skolu tuvāk dzīvesvietai, paredzēts, ka 5.vidusskola būs gatava uzņemt visus 1.-3.klašu skolēnus kopā ar katras klases skolotāju. Tāpat skolas nākamā mācību gada 9.klašu audzēkņiem tiks piedāvāts izvēlēties 5. vai 6.vidusskolu un pāriet uz to kopā ar visu klasi un klases audzinātāju. Savukārt šī brīža 6. un 7.klašu skolēniem tiks nodrošināta iespēja mācīties tajā pašā ēkā, pievienojoties Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijai, kas pēc skolas reorganizācijas pārcelsies uz ēku Sarmas ielā 2. Vienlaikus ir iespēja izvēlēties kādu citu pilsētas skolu. Nākamā skola ģimenei būtu jāizvēlas līdz aprīļa beigām.
Tāpat pārmaiņas skars 6. vidusskolu, kas ne tikai būs gatava uzņemt 2. pamatskolas audzēkņus, bet arī pakāpeniski kļūs par pamatskolu. No nākamā mācību gada paredzēts skolā neuzņemt 10.klases skolēnus, bet 11. un 12.klašu audzēkņiem tiks saglabāta iespēja vidusskolu pabeigt savā mācību iestādē. Šāds priekšlikums izvērtēts, ņemot vērā to, ka 6. vidusskolā ir vidējās profesionālās izglītības programmas, ko vidusskolēniem nevar piedāvāt 5.vidusskola.
Skolu tīkla attīstības plāns paredz arī, ka Spīdolas Valsts ģimnāzija šajā vasarā pārceļas uz ēku Sarmas ielā 2 un nodrošina iespēju tajā mācīties 2.pamatskolas 6. un 7.klašu audzēkņiem, kuri to vēlēsies. Mācības notiks latviešu valodā. Savukārt perspektīvā Spīdolas Valsts ģimnāzija kļūst par pilna cikla ģimnāziju, uzņemot audzēkņus 1. klasē. Lai gan izglītības attīstības stratēģijas piedāvājumā bija paredzēts skolēnus 1.klasē uzņemt līdz ar skolas ēkas maiņu, mācību iestāžu direktori piedāvājuši šo soli nesasteigt un ieviest vienlaikus ar vēl vienu jauninājumu - iespēju apgūt starptautiskā bakalaurāta programmu.