Igauņu laikraksts: „Latviešu alkohola pārdevēji naudu grābj lāpstām”
Igaunijas laikraksts „Postimees” kārtējo reizi raksta, kā Latvijas pierobežas veikali burtiski vārās uz igauņu dzērāju rēķina, kuri pēc grādīgā dodas uz kaimiņvalsti, kur tas akcīzes nodokļa dēļ ir divas trīs reizes lētāks. Pirmie specializētie alkohola veikali Latvijas pusē pie Igaunijas robežas atvērās 2015. gadā un šo gadu laikā to apgrozījums pieaudzis par vairākiem desmitiem miljonu eiro.
Par pierobežas alkohola tirdzniecības pionieri Latvijas pusē var uzskatīt SIA „ET Invest”, kurš pirmo veikalu „Alko 1000” atvēra 2015. gadā. Ja pirmajā gadā tā apgrozījums bija 17,2 miljoni eiro, tad 2017. gadā jau teju 40 miljoni, raksta „Postimees”.
Tai pašā “Alko 1000” peļņa ar ienākumiem ir salīdzinoši zema – 165 000 eiro, norādīts uzņēmuma pārskatos. Tas saistīts ar to, ka veikala uzcenojums ir salīdzinoši zems. “Alko 1000” dibinātājs Einārs Visnapū igauņu laikrakstam atzinis, ka gan aizpērnais, gan pērnais gads ir bijis stabils: “Nebija ne strauja uzrāviena, bet nevaram runāt arī par apgrozījuma kritumu”.
Šogad “Alko 1000” plāno atvērt veikalu arī Rīgā un Latvijas galvaspilsētā piedāvāt lētāku stipro dziru nekā citos Rīgas veikalos, kuros alkohola cena pēc Visnapū vārdiem esot pārāk augsta.
Alkohola veikals Ainažos, kuru bieži apmeklē igauņi
Pierobežas pilsētiņas zeļ un plaukst – tajās ierodas simtiem igauņu, lai „uztankotos” un uzreiz dotos atpakaļ uz mājām. Tos, kas ...
Līdzīgi par apgrozījuma un peļņas trūkumu nevar sūdzēties arī otrs pierobežas alkohola tirdzniecības līderis “Superalko”, uzsver “Postimees”, kura peļņa gada laikā esot ap pusmiljons eiro.
Pierobežas trīs “Superlako” veikalu īpašnieks Riho Maurers stāsta, ka pēdējā laikā arī mainījušies pircēju paradumi. Pircēji vairs uz veikaliem nebrauc “haotiski” ik brīvdienas: “Tagad braucieni tiek plānoti savlaicīgi un klienti jau ierodas ar sarakstiem, ko vēlas nopirkt, un savām vēlmēm”. Jaunākā tendence ir tā, ka pērn tūrisma firmas, kuras bija specializējušās Skandināvijas pircēju nogādāšanā uz Igaunijas veikaliem, tagad savu darbību ir pāorientējušas un skandināvus ved uz Latvijas pierobežu”.