Taizemē smagas traumas guvušajam Ščerbatiham draudēja deportācija no valsts
Olimpiskais medaļnieks svarcelšanā, Latvijas svarcelšanas federācijas prezidents Viktors Ščerbatihs šī gada sākumā kopā ar draugiem devās ceļojumā uz Taizemi. Jau atpūtas pirmajās dienās viņš piedzīvoja avāriju un guva smagas traumas. Ar to vien bija par maz, jo Ščerbatiham ļoti nepatīkamu situāciju “sarūpēja” apdrošinātāji.
Pirms vairākām dienām Viktors Ščerbatihs nolēma izīrēt motorolleru, taču izbrauciens Pukea pilsētas ielām beidzās ar nonākšanu slimnīcā. “Kāds man izskrēja priekšā un es kritu. Atjēdzos tikai slimnīcā. Nebiju dzēris, es jau divus gadus vispār nedzeru,” žurnālam “Kas Jauns” teica Viktors Ščerbatihs, kuram pēc negadījuma uz pieres uzliktas vairākas šuves, kā arī ir lauzts deguns un lauzts vaiga kauls, ir smadzeņu satricinājums un citas traumas.
Viktors Ščerbatihs pēc avārijas Taizemē
Titulētais olimpietis Viktors Ščerbatihs 2020. gada sākumā Taizemē cieta avārijāu un guva vairākas traumas, tai skaitā smadzeņu satricinājumu un salauztu ...
Ščerbatiham šodien bija jādodas uz slimnīcu, lai izņemtu šuves, kā arī noskaidrotu, vai nepieciešama operācija lauztajam vaiga kaulam. Taču tā vietā Viktoram Ščerbatiham tika draudēts ar deportāciju no valsts un pat ar arestu. Izrādās, ka slimnīca nebija saņēmusi samaksu par veiktajiem medicīniskajiem pakalpojumiem – apdrošinātājs vilcinoties ar naudas pārskaitīšanu.
Par to žurnāls “Kas jauns” uzzināja no paša Viktora Ščerbatiha, kurš trešdienas rītā piezvanīja uz redakciju un lūdza palīdzību. Ščerbatihs izmisis stāstīja, ka viņam ir problēmas ar apdrošināšanu. “Es kā Latvijas pilsonis, iegādājos Latvijas bankas kredītkarti, uzticējos Latvijas apdrošināšanas kompānijai. Iegādājos “Citadeles” bankas kredītkarti, kas ietver BTA apdrošināšanu, un ko reklamē Kristaps Porziņģis. Šī “X Platinum” kartes apdrošināšana ceļojumu laikā garantē medicīnisko izdevumu segšanu, taču manā gadījumā tas nenotika. Pēc negadījuma uzreiz sāku nokārtot savu apdrošināšanas jautājumu, sazinājos ar banku, un tur ieteica sazināties kompāniju “Nova Assistanсe service centre”, kas ir atbildīga par apdrošināšanu. Izrādās, ka šī kompānija atrodas Moldovā, un kompānijas pārstāve Aļona apsolīja, ka varu nesatraukties, jo ar apdrošināšanu viss būs kārtībā. Bet, šodien, kad ierados slimnīcā, uzzināju, ka apdrošinātāji vairāku dienu laikā tā arī nav spējuši pārskaitīt slimnīcai naudu. Man slimnīca paziņoja, ka, ja es nesamaksāšu, mani arestēs un izraidīs no valsts. Bet es te esmu ieradies atpūsties!” sašutis bija Viktors Ščerbatihs, sakot, ka ik pēc brīža zvanījis apdrošinātājiem, lai noskaidrotu situāciju: “Tur man tik atbildēja, ka viss būs kārtībā, bet nekas nebija. Slimnīcā man teica, ka apdrošinātāji ar viņiem nav pat sazinājušies. Esmu parādā divus tūkstošus eiro un man ieteica samaksāt pašam. Taču es nevaru pamest slimnīcu, jo tad domās, ka es gribu aizbēgt. Es šeit esmu jau vairākas stundas, laikam arī nakšņošu slimnīcā, lai mani neizraida no valsts.”
Viktora Ščerbatiha problēma tika atrisināta tikai pēc tam, kad trešdienas rītā žurnāls “Kas Jauns” vērsās pie pakalpojuma sniedzējiem ar lūgumu komentēt, kādēļ viņu klients nav saņēmis solīto apdrošināšanu. Pagāja vairākas stundas, līdz Ščerbatihs zvanīja uz redakciju, sakot, ka slimnīca beidzot ir saņēmusi naudu. “Es iegādājos kredītkarti ar apdrošināšanu, cerot, ka varēšu ceļot vēl drošāk un bez raizēm – tā, kā tika solīts šīs kartes reklāmā. Taču tā vietā man pat draudēja deportācija no valsts. Labi, tagad, pēc tam, ka vērsos pie preses pēc palīdzības, šī situācija atrisināta, bet, ja manā vietā būtu kāds mazāk zināms cilvēks? Ko tad? Kas viņam palīdzētu?” teic Viktors Ščerbatihs.
Viktors Ščerbatihs ikdienā un sportā
Tad kāpēc notika aizkavēšanās ar apdrošināšanas izmaksām? AAS „BTA Baltic Insurance Company” Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore Elīna Rasmane notikušo skaidro: “Mums ir informācija par klientu Taizemē, un pēc saņemtās informācijas analīzes BTA maksājumu partneriem ir veicis. Klīnikai nauda ir pārskaitīta atbilstoši piestādītajam rēķinam. Mēs ļoti atvainojamies, ka eksotisku valstu birokrātisko un juridisko procedūru dēļ ir notikusi aizkavēšanās, kas radījusi klientam neērtības.”