Šodien cer aizvadīt dienu, kad uz ceļiem neviens nenomirs un negūs smagas traumas
foto: LETA
Automašīna, kura cietusi smagā ceļu satiksmes negadījumā Valsts policijas projekta "Edward" preses konferences laikā, kurā iepazīstina ar Latvijas statistikas datiem par ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušajiem vai smagi cietušajiem.
112

Šodien cer aizvadīt dienu, kad uz ceļiem neviens nenomirs un negūs smagas traumas

LETA

Šodien visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs norisināsies Eiropas ceļu policijas tīkla (TISPOL) sadarbībā ar Eiropas Komisiju organizētā kampaņa "Eiropas diena bez ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem", aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Šodien cer aizvadīt dienu, kad uz ceļiem neviens n...

Smagās avārijās Latvijā sašķaidītās automašīnas

Arī šogad ES dalībvalstu, tostarp arī Latvijas, ceļu policija kopīgiem spēkiem strādās, lai realizētu ambiciozu mērķi - aizvadītu šo dienu uz Eiropas ceļiem bez neviena ceļu satiksmes negadījuma ar bojā gājušajiem un smagi ievainotajiem cilvēkiem, tādējādi padarot šo dienu par drošāko dienu ceļu satiksmē. Šajā dienā Latvijas ceļu policija pievērsīs pastiprinātu uzmanību satiksmes drošībai.

Iepriekšējos divos gados kampaņas mērķi Latvijai ir izdevies sasniegt. Uz Eiropas ceļiem katru dienu dzīvību zaudē aptuveni 70 cilvēki, bet pērn akcijas laikā Eiropā gāja bojā 43 cilvēki.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis gan vakar paziņoja, ka pēdējo desmit gadu laikā situācija uz ceļiem bija būtiski uzlabojusies, taču pagājušais gads un šis gads liecina par to, ka iestājusies "tāda kā stagnācija", jo apdraudēts Eiropā uzstādītais mērķis, proti, līdz 2020.gadam Latvijā reģistrēts par 50% mazāk bojāgājušo un smagi cietušo negadījumos, salīdzinot ar 2010.gadu.

Šogad kopumā dzīvību uz ceļiem zaudējis 91 cilvēks, kas ir par diviem mirušajiem vairāk, salīdzinot ar pagājušo gadu. 2016.gadā līdz septembrim dzīvību zaudējuši 110 cilvēki. Šis gads iestājās cerīgi, taču vasaras mēnešos situācija būtiski pasliktinājās, jo, piemēram, augustā gāja bojā 17 cilvēki, skaidroja Krapsis.

Galvenie riska faktori smagiem negadījumiem ir nihilistiskā attieksme pret satiksmes noteikumiem, transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis un ceļu infrastruktūra. Nihilismu pret satiksmes noteikumiem arī apliecinot septembra statistika, kad no sešiem mirušiem gājējiem četri notriekti tumšajā laikā, nevienam nav bijis atstarotājs.