Rēzeknieši brauks ar elektrobusiem
Rēzeknes ielās līdz šā gada beigām izbrauks četri elektriskie autobusi.
Rēzekne ir to sešu Latvijas pilsētu vidū, kurām iespējams piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļus, lai iegādātos videi draudzīgus autobusus. Kopumā vairāk nekā 12 miljoni eiro sadalīti starp Ventspili, Jūrmalu, Jelgavu, Valmieru, Jēkabpili un Rēzekni.
Čehijas uzņēmuma "SOR" ražotos elektrobusus Rēzeknei par 1,9 miljoniem eiro piegādās iepirkumā uzvarējusī "Balti Buss Grupp". No šīs summas 1,36 miljonus finansēs Kohēzijas fonds, pārējo segs no pašvaldības un valsts budžeta.
“Bija izvēle – gāzes autobusi vai elektriskie autobusi. Mēs izvēlējāmies četrus elektriskos autobusus, tie varēs strādāt gandrīz veselu dienu, ielādes stacijas paredzētas tiem autobusiem, un visdrīzāk, ka mēs laidīsim pa Atbrīvošanas aleju – tie kursēs pa vienu maršrutu visā Atbrīvošanas alejas garumā,” Latvijas Radio stāsta Rēzeknes mērs Aleksandrs Bartaševičs.
Minētais projekts paredz, ka pilsētas var iegādāties autobusus, ko darbina ar elektrību, saspiesto dabasgāzi, biodegvielu vai gan ar dīzeļdegvielu, gan elektrību. Pilsētas arī izbūvēs nepieciešamo infrastruktūru, Rēzeknē taps četras elektrouzlādes stacijas.
Trīs no tām autobusus uzlādēs piecu līdz sešu stundu laikā, ceturtā četrdesmit minūtēs. Ar vienu uzlādi autobuss var nobraukt aptuveni 100–120 kilometru. Elektrobusi būs ar 26 sēdvietām un 42 stāvvietām, aprīkoti ar ventilāciju, apkuri, videonovērošanu. "Rēzeknes satiksmes "autoparks pilnībā nomainīts jau 2016. gada nogalē, līzingā iegādāti 25 jauni autobusi, kas izmaksāja 3,9 miljonus eiro.