Sabiedrība

Pētījums: Aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju pie televizora ekrāna vidēji pavada līdz divām stundām dienā

Jauns.lv

Pētījums: Aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju pie t...

Rīga, 18.maijs, LETA. Aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju pie televizora ekrāna vidēji pavada līdz divām stundām dienā, liecina pēc "Viasat Latvija" pasūtījuma veiktais "eSample" un "Media Contacts" pētījums par televīzijas skatīšanās ieradumiem Latvijā.

Pētījumā, kas tika veikts no šī gada 28.aprīļa līdz 5.maijam, piedalījās 693 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem un tā mērķis bija noskaidrot galvenos televīzijas skatīšanās paradumus, kā arī skatītāju redzējumu par to, ko nepieciešams uzlabot, aģentūru LETA informēja "Viasat Latvija" vadītāja Santa Tohvere.

Ja aptuveni puse aptaujāto atzīst, ka pie televizora ekrāna pavada vidēji līdz divām stundām, tad 23% respondentu apgalvo, ka televizoru skatās 2-5 stundas dienā.

Ilgāk laiku pie televizoru ekrāniem - vairāk nekā piecas stundas dienā - izvēlas pavadīt sievietes, kā arī respondenti vecumā no 25 līdz 34 gadiem.

70% iedzīvotāju televīzijas raidījumus, ko skatīties, neplāno un televīziju skatās pēc situācijas un konkrētā piedāvājuma. Savukārt 18% respondentu norāda, ka savlaicīgi plāno televīzijas vakarus, bet 11% visai bieži nākas strīdēties ar saviem mājiniekiem par to, ko skatīties.

Vairāk nekā puse jeb 58% respondentu kopumā uzskata, ka televīzija ir laba izklaide, bet ne vienmēr televīzijas kanālu piedāvājums sakrīt ar personiskajām interesēm, turklāt labas filmas vai seriāli bieži iet vienlaicīgi. Viena ceturtā daļa respondentu gan norāda, ka televīziju cenšas skatīties pēc iespējas mazāk, izvēloties laiku pavadīt citādi.

Televīzijas industrijas pārstāvji prognozē, ka arī Latvijā drīzumā būs trīs televīzijas skatītāju tipi - tradicionālais skatītājs, televīzijas skatītājs internetā un pārraižu ierakstītāja lietotājs. Tomēr jauno iespēju apguve notiks pakāpeniski, un to apguvē liela nozīme būs pašiem pakalpojumu sniedzējiem.

"Vērtējot televīzijas skatītāju paradumu ietekmi uz industrijas attīstību, uzskatu, ka drīzumā Latvijas tirgus piedzīvos dabiskas pārmaiņas, kurām citas valstis jau tikušas pāri. Eksperti visā pasaulē paguvuši izdalīt trīs visizplatītākos televīzijas skatītāju tipus. Pie mums gan daudzi jauninājumi ir to sākotnējā stadijā, līdz ar to esam ceļā uz šīm pārmaiņām," uzsvēra Tohvere.

"Viasat Latvija" vadītāja uzskata - lai jaunās iespējas un tradīcijas nostiprinātos Latvijā, liela nozīme būs pašiem pakalpojumu sniedzējiem - tam, cik prasmīgi izdosies ieviest dažādus jauninājumus un kā tiem uzticēsies pakalpojuma saņēmēji.

Pētījuma dati liecina, ka cilvēki apzinās atsevišķus televīzijas trūkumus, piemēram, ka saturs ne vienmēr atbilst cerētajam. Respondenti piekrīt, ka būtu gatavi paši izstrādāt savu televīzijas programmu un atsevišķām pārraidēm vēlams labāks pārraides laiks - jo īpaši, ja divi ģimenē iecienīti raidījumi tiek rādīti vienlaicīgi. Atsaucoties šīm vajadzībām, gan televīzijas ražotāji, gan televīzijas pakalpojumu sniedzēji jau tagad piedāvā dažādus risinājumus, stāstīja Tohvere.

Tai pat laikā "Viasat Latvija" pārstāvji uzsver, ka nav pamats apšaubīt televīzijas skatīšanās paradumu saglabāšanu tās klasiskajā versijā. Pēc Tohveres teiktā, nebūtu pareizi uzskatīt, ka tradicionālā televīzijas skatīšanās ir apdraudēta, vienkārši jāņem vērā, ka vienam paradumam pakāpeniski piepulcējas citas iespējas, un izmainīsies vien proporcijas, ko cilvēki vairāk mīl izvēlēties un izmantot.

"Viasat" ir daļa no "Modern Times Group AB" (MTG), kas ir lielākā mediju grupa Skandināvijā un Baltijas reģionā. MTG AB grupā ietilpst arī tādas Latvijā pazīstamas kompānijas kā "TV3", "3+" un "Star FM".