Rīgas sabiedriskajā transportā sāk piedāvāt ģimenes biļeti
Sabiedrība
2009. gada 5. augusts, 10:29

Rīgas sabiedriskajā transportā sāk piedāvāt ģimenes biļeti

Jauns.lv

Rīgas sabiedriskajā transportā jaunums - tagad autobusos, tramvajos un trolejbusos var izmantot arī ģimenes biļeti. Tā paredzēta maksāšanai par divām vai trim personām vienlaicīgi, veicot vienu brauciena reģistrāciju.

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses sekretāre Iluta Bērziņa pastāstīja, ka "Rīgas satiksme" laidusi pārdošanā viedbiļeti jeb dzelteno e-talonu, kas paredzēta maksāšanai par divām vai trim personām vienlaicīgi, veicot vienu brauciena reģistrāciju. Turklāt biļete paredzēta divām brauciena reizēm, piemēram, turp un atpakaļ. Abu veidu biļetes kombinējot, grupā var braukt jebkurš cilvēku skaits.

Braucienu biļete divām personām un diviem braucieniem maksā 1,60 latus, savukārt trīs personām - 2,40 latus.

"Ņemot vērā, ka šāda veida biļetes - maksāšanai par vairākām personām - Rīgā ir jaunums, "Rīgas satiksme", balstoties uz atsauksmēm un pieprasījumu, lems par biļetes pilnveidošanu vajadzības gadījumā," sacīja Bērziņa.

Jau pirmie mēneši apliecina to, ka elektronisko norēķinu sistēmai ir būtiskas priekšrocības brīžos, kad operatīvi nepieciešams ieviest kādas izmaiņas biļešu klāstā, mainīt atlaižu saņēmēju kategorijas vai veikt citas sistēmiskas izmaiņas, iepriekš norādīja "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Dažādu iespēju sistēmiska ieviešana bijusi vienkārša, piemēram, īslaicīgā pārdošanā centralizēti tika laistas dažādas papildbiļetes ar atlaidēm.

Stratēģiskais mērķis elektronisko norēķinu sistēmas attīstīšanā ir veidot sistēmu tā, lai tiek uzskaitīti visi pasažieri. Lai to īstenotu, nepieciešams turpināt sabiedriskā transporta aprīkošanu ar GPS, kas ļautu pilnībā izmantot visas iespējas, ko piedāvā sistēma.

Par populārāko uzskatāma 20 braucienu biļete, tomēr, lai gan tiek piedāvātas plašas alternatīvas, 16% pasažieru vēl aizvien biļetes iegādājas pie transporta līdzekļa vadītāja. Lai gan sākotnēji šim segmentam bija tendence mazināties, tā apstājusies pie 16%.

LETA/Foto:LETA