Abonē 2025. gadam ar atlaidēm līdz 57% un saņem garantētas dāvanas 55€ vērtībā!

Abonēt žurnālu
Ja pastnieks nepirks „desu vāģi”, viņam draud darba uzteikšana
Sabiedrība

Ja pastnieks nepirks „desu vāģi”, viņam draud darba uzteikšana

Jauns.lv

„Latvijas Pasts” nolēmis atbrīvoties ar „Renault” automašīnām, kuras izrādījušās nepiemērotas pasta piegādei. Tagad nolietotos „desu vāģus” cenšas iesmērēt pastniekiem.

Ja pastnieks nepirks „desu vāģi”, viņam draud darb...
Pirms četriem gadiem ar lielu pompu uzsāktā vērienīgā „Latvijas Pasta” motorizācija ar „Renault” automašīnām izrādījusies ekonomiski neizdevīga. Nu šīs automašīnas silti iesaka savā īpašumā iegādāties pastniekiem.
Pirms četriem gadiem ar lielu pompu uzsāktā vērienīgā „Latvijas Pasta” motorizācija ar „Renault” automašīnām izrādījusies ekonomiski neizdevīga. Nu šīs automašīnas silti iesaka savā īpašumā iegādāties pastniekiem.

Lieli kreņķi un bailes par darba zaudēšanu tagad piemeklējuši lauku pastniekus, kuri pirms pāris gadiem „Latvijas Pasta” modernizācijas ietvaros sāka jaunāko presi un pasta sūtījumus izvadāt ar automašīnām „Renault”, kuras tautā dēvē par „desu vāģiem”.

Laikraksts „Bauskas Dzīve” raksta, ka „Latvijas Pasts” vēlas atbrīvoties no sava autoparka un to pārdot pastniekiem. Savukārt, ja pastnieks nepirks „desu vāģi”, tad viņam draud uzteikt darbu.

Kāda Bauskas apkaimes pastniece saka: „Esmu smagas izvēles priekšā – ņemt sev šo trīs gadus veco „Renault”, kuram noteiktā atlikusī vērtība ir vairāki tūkstoši latu, un katru mēnesi no savas algas maksāt bankai 80 latu vai iet projām no darba. Man jau tika teikts, ka manā vietā sameklēs citu, kurš būs ar mieru avīzes izvadāt ar savu auto.”

Ir zināms, ka vairākās pasta nodaļās, kurās līdz šim nebija ieviesta motorizētā piegādē, pašlaik jaunus līgumus slēdz tikai ar tiem pastniekiem, kuri būs gatavi izvadāt pastu ar savu personisko automašīnu.

„Latvijas Pasta” sabiedrisko attiecību speciāliste Agija Tēraude kasjauns.lv informēja, ka „„Latvijas Pasts” meklējot ekonomiski izdevīgāko pasta piegādes veidu, kā vienu no risinājumiem saredz darbinieku privātā autotransporta izmantošanu pasta piegādes nodrošināšanai. Šāda prakse uzņēmumā ir izmantota jau līdz šim – darbinieks pienākumu veikšanai izmanto savu privāto automašīnu, bet „Latvijas Pasts” kompensē darbiniekam degvielas un automašīnas amortizācijas izdevumus.

Lai pasta piegādi varētu nodrošināt ar darbinieku privāto autotransportu, pastāv vairākas iespējas – ir darbinieki, kuriem jau šobrīd ir sava automašīna un ir darbinieki, kuriem tādas nav. Viens no variantiem ir tāds, ka „Latvijas Pasts” darbiniekam nodod tiesības savā īpašumā iegādāties automašīnu, ko „Latvijas Pasts” iznomā no līzinga kompānijas.”

Tēraude uzsver, ka pastniekiem nevis liek pirkt automašīnas, bet tikai tiek piedāvāta šāda iespēja. Šobrīd tikai tiekot noskaidrots darbinieku viedoklis šajā jautājumā.

Pirms trim gadiem iegādātās „Renault” automašīnas izrādījušās ne īsti piemērotas Latvijas bezceļu apstākļiem. Daudz laika un pūļu nācies veltīt spēkratu remontam. Vairāki no aptaujātajiem pastniekiem atzīst, ka pēc trīs gadu ekspluatācijas nebūt nevēlas savā īpašumā iegūt jau krietni nolietotu automašīnu.

Jāteic, ka 2006. gada beigās „Latvijas Pasts” konkursa un tetstēšanas kārtībā šos „desu vāģus” atzina par vispiemērotākajiem un nolēma nākamos četros gados nomāt 162 „Renault Kangoo” automašīnas.

Vai arī turpmāk pasta sūtījumus Latvijas laukos piegādās ar „desu vāģiem” nav zināms. „Latvijas Pasts” kasjauns.lv par motorizētās piegādes nākotnes perspektīvām runā visai „migalaini”: „„Latvijas Pasts” izvērtēs atsevišķi katra piegādes iecirkņa iespējas turpmākajā pasta piegādes nodrošināšanā un tiks meklēts ekonomiski izdevīgākais risinājums.”

Elmārs Barkāns/Foto: LETA