Arī Liepājā pasažieri konfliktē ar biļešu kontrolieriem
Kā informē laikraksts "Kurzemes Vārds", sabiedrībā pazīstamais basketbola tiesnesis Mariss Bernāts no uzņēmuma "Liepājas tramvajs" vadītājiem ar laikraksta starpniecību pieprasa atvainoties par konfliktsituāciju ar kontrolieriem, kāda viņam izraisījusies 14.maija pēcpusdienā. Kontrolieri gan uzskata, ka tieši pasažieris pats ar savu izaicinošo uzvedību provocējis viņus uz konfliktu.
Vēstulē "Kurzemes Vārdam" Bernāts raksta, ka 14.maija pēcpusdienā iekāpis tramvajā, iegādājies biļeti un to kompostrējis. Vagonā iekāpis kontrolieris, kuram Bernāts uzrādījis savu biļeti un lūdzis to nesaplēst. "Tas ir mans īpašums, kuru nedrīkst sabojāt. Nevienā likumā nav teikts, ka kontrolierim ir tiesības sabojāt manu īpašumu," savu nostāju pamato Bernāts.
Kontrolieris aizbildinājies, ka viņam nav briļļu, tāpēc nevarot saskatīt talona kompostrēšanas laiku. Un citu pasažieru klātbūtnē it kā esot apvainojis Bernātu, ka viņš braucot bez biļetes, turklāt nav ļāvis viņam izkāpt Klaipēdas ielas pieturā.
Konflikta risināšanai Bernāts pats izsaucis policiju. "Man apnika šī ņirgāšanās par vienkāršu tramvaja pasažieri, jo vairāk tādēļ, ka tas viss notika paaugstinātos toņos un daudzu pazīstamu cilvēku klātbūtnē," viņš skaidro.
Policisti noformēts administratīvā pārkāpuma protokols, bet Bernāts uzrādījis biļeti un tāpēc atbrīvots. "Uzskatot, ka esmu pazemots liepājnieku priekšā, pieprasu no SIA "Liepājas tramvajs" pārskatīt kontroliera atbilstību darbam, laikrakstā "Kurzemes Vārds" oficiāli atvainoties Marisam Bernātam par goda un cieņas aizskaršanu. Manu prasību ignorēšanas gadījumā paturu tiesības iesniegt tiesā prasību par morālo kaitējumu," raksta Bernāts.
Savukārt kontroliere vārdā Anna, kura bijusi klāt šajā notikumā, situāciju skaidroja citādāk. "Šis pasažieris neļāva apskatīt biļeti un nelaida to no rokas ārā. Vien uzstāja, ka neļaušot saplēst. Tā kā nevarējām pārliecināties, vai biļete tiešām ir derīga, bijām spiesti viņu aizturēt," skaidro Anna.
Biļete kontrolierim jāapskata vairāku iemeslu dēļ. Vispirms jāpārliecinās, vai tā ir kompostrēta. Jo ir cilvēki, kuri kompostiera tinti mazgā, veco biļeti žāvē un mēģina braukt vēlreiz. Citi no rīta kompostrē vienu biļetes pusi, vakarā – otru pusi un šādā veidā daļēji arī mēģina biļeti uzrādīt.
"Ja viņš tik ļoti gribēja saglabāt biļeti veselu, varējām jau arī neplēst. Taču šķita, ka tas nebija īstais iemesls. Šis cilvēks vienkārši gribēja strīdēties. Un nevis mēs viņu lamājām, bet viņš mums veltīja skarbus vārdus," norāda Anna. Viņa arī apgalvo, ka no pasažiera bijusi jūtama alkohola dvinga.
Kontrolieres aizdomas pastiprinājuši arī Bernāta centieni sākotnēji sazvanīt policiju, uzspiežot uz tālruņa pogām tramvaja vagona numuru, noturot šos virs vadītāja kabīnes redzamos ciparus par kāda speciālā dienesta tālruņa numuru.
"Tas noteikti ir kaut kāds pārpratums. Kontrolieriem likās, ka viņš brauc bez biļetes, pasažieris uzskatīja, ka viņu nepamatoti apvaino. Katrā ziņā kontrolieri varēja šo situāciju atrisināt arī mierīgāk. Esmu Bernāta kungam jau telefoniski atvainojies, taču, ja viņš vēlas, atvainojos viņam vēlreiz ar laikraksta starpniecību," uz izlīgumu ir noskaņots SIA "Liepājas tramvajs" direktors Aigars Puks.
LETA