Partijas tērē, ko un kā grib, aģitācijas ierobežojumi formāli
Līdz vēlēšanām palikuši nepilni divi mēneši. Lai gan īstie politisko kampaņu apgriezieni būs jūtami īsu laiku pirms vēlēšanām, visdažādāko aģitācijas pasākumu jauda pieaug.
Likums nosaka visai augstus politisko organizāciju tēriņus– 571 211 lati. Ierobežojumi neattiecas uz pasākumiem, piemēram, viesošanos pie vēlētājiem un reklāmas izgatavošanu.
Priekšvēlēšanu aģitācijas periods sākās 5.jūnijā, bet „Par labu Latviju” televīzijas reklāmu apjoms līdz tam laikam jau bija ievērojami lielāks nekā 2009.gada vēlēšanu kampaņā izvietoja jebkura no politiskajām partijām (pat neieskaitot kustības apmaksāto raidlaiku LNT 30 000 latu apmērā ), raksta kandidatiuzdelnas.lv.
Kustība pirms priekšvēlēšanu kampaņas perioda sākuma televīzijā bija izvietojusi reklāmas 8 stundu un 30 minūšu garumā. Arī „Vienotības” priekšvēlēšanu kampaņa sākās jau maijā, kad klajā tika laista pirmā apvienības avīze vairāk nekā 300 000 eksemplāru metienā. Turpmāk bez šova elementiem reklāmā „Vienotība” sola apbraukāt pilnīgi visus Latvijas novadus, lai klātienē tiktos ar vēlētājiem. „Vienotība” centīsies piesaistīt vēlētājus caur sociālajiem tīkliem. To pašu darīs Zaļu un zemnieku savienība. Klauvēt pie vēlētāju durvīm sola arī pārējie priekšvēlēšanu spēlētāji. PCTVL saka, ka nevar konkurēt ar naudas maisiem un reklāmām televīzijā, arī reklāmas aģentūru nevar nolīgt, tāpēc kampaņu veidos paši. Arī „Saskaņas centrs” cīnīsies saviem spēkiem, nepiesaistot reklāmas profesionāļus. VL- TB/LNNK uzsvaru liks uz politisko spēlētāju individuālajām kampaņām.
Jūnijā partijas kasē visvairāk naudiņas bija „Vienotībai” – 237 142 latu, mazliet mazāk apvienībai „Par labu Latviju” – 206578 latu, „Saskaņas centram” – 173 038 latu, ZZS - 161321 latu, VL – TB/LNNK – 54618 latu, PCTVL – 24807 latu.
Evija Hauka/Foto:LETA