Augulis aicina nesteigties ar publisku "airBaltic" finanšu situācijas vērtējumu
Politika

Augulis aicina nesteigties ar publisku "airBaltic" finanšu situācijas vērtējumu

Jauns.lv

Lai objektīvi varētu novērtēt nacionālās lidsabiedrības "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") finanšu situāciju, nepieciešams sagaidīt auditorkompānijas "KPMG" veikto auditu un starptautisko konsultantu "Fredheim International" novērtējumu.

Augulis aicina nesteigties ar publisku "airBaltic"...

Aviokompānijai maksātnespēja patlaban nedraud, apgalvo Satiksmes ministrs Uldis Augulis
Aviokompānijai maksātnespēja patlaban nedraud, apgalvo Satiksmes ministrs Uldis Augulis

Audita ziņojums gaidāms 4.jūlijā, to izvērtēs valdība, kas arī pieņems lēmumus par tālākām darbībām, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Aviokompānijai maksātnespēja patlaban nedraud, intervijā telekompānijas LNT raidījumam "900 sekundes" akcentēja Augulis.

Kā intervijā radio uzsvēra satiksmes ministrs, ekonomikas ministra Arta Kampara (V) izteikumi par it kā slikto "airBaltic" finanšu situāciju uzņēmumam jau radījuši zaudējumus, piemēram, ietekmējuši biļešu tirdzniecību. Kampara izteikumus Augulis salīdzināja ar tārpiem, kuru dēļ būs sliktāka zemeņu raža.

Turklāt problēmas "airBaltic" ietekmē arī citas uzņēmējdarbības jomas - tūrismu, lidostas "Rīga" darbu.

"Šādi izteikumi neko labu kompānijai nenes," sacīja ministrs. Lūgts vērtēt, kāpēc Kampars šādi rīkojies, Augulis pieļāva, ka tas saistīts ar priekšvēlēšanu laika aktivitātēm.

Intervijā Augulis norādīja, ka audita ietvaros lūgs "KPMG" novērtēt Kampara izteikumu ietekmi uz "airBaltic".

Tomēr Augulis nedomā, ka Kamparam būtu jādemisionē, jo tas neko neatrisināšot. Ministriem esot jāsadarbojas un jārisina problēmas.

Augulis skaidroja, ka, pat ja "airBaltic" gada sākumā ir strādājis ar zaudējumiem, jāņem vērā avionozares specifika - gada sākumā visas aviokompānijas strādā ar zaudējumiem, jo īstais "ražas laiks" ir no aprīļa līdz septembrim vai oktobrim, kad cilvēki daudz ceļo, dodas atvaļinājumos utt.

Pēc Auguļa teiktā, "KPMG" audits ļaus novērtēt arī aviokompānijas vadītāja Bertolta Flika darbu. Fliks iesaistīts tā saucamajā oligarhu lietā un Satiksmes ministrija lūgusi prokuratūru un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju (KNAB) vērtēt, vai viņš var turpināt darbu "airBaltic" prezidenta amatā. KNAB atbildes vēstulē nekādi amata ieņemšanas ierobežojumi nav noteikti, vienīgais, kas biroju interesējis, bijusi Flika atrašanās vieta.

Pēc drošības iestāžu informācijas, Fliks patlaban atrodoties Vācijā. Kā "900 sekundēm" sacīja Augulis, līdz 12.jūnijam Fliks bija atvaļinājumā un ministra rīcībā nav informācijas, vai patlaban turpinās Flika atvaļinājums, vai viņš ir prombūtnē citu iemeslu dēļ, vai arī šorīt atgriezies darbā.

Satiksmes ministrs intervijā Latvijas Radio norādīja, ka līdz šim vienīgais valsts tiešais ieguldījums "airBaltic" bijušas "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" obligācijas 15 miljonu latu apmērā. Augulis iecerējis nepieļaut, ka nodokļu maksātāju nauda tiktu tērēta, piemēram, "airBaltic" preču zīmju atgūšanai - tās izdevīgā brīdī jāatpērk pašai aviokompānijai.

Par iespējamo "airBaltic" pārdošanu Augulis bija izvairīgs, vairākkārt aicinot sagaidīt audita ziņojumu, kas sniegšot atbildes uz daudziem jautājumiem.

Šodien Augulis informēs valdību par situāciju "airBaltic", taču būtisku lēmumu pieņemšana nav plānota.

"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Augulim un Kamparam pretēji viedokļi par airBaltic. LTV video

Kasjauns.lv/LETA/Foto: Ieva Čīka/LETA