Atbraucu atpūsties uz Turciju, bet kūrortu vēl tikai remontē...
Sabiedrība

Atbraucu atpūsties uz Turciju, bet kūrortu vēl tikai remontē...

Jauns.lv

Tuvojas aprīļa vidus, kad apmeklētājiem tiks atvērtas Turcijas kūrortu durvis. Taču ne viss ir tik saulaini kā izklausās – lielākoties šajā laikā viesnīcas pēc ziemas „miega” vēl nav gatavas uzņemt viesus.

Atbraucu atpūsties uz Turciju, bet kūrortu vēl tik...
Viesnīcas, lai arī nespēj uzsākt sezonu laikus, savus klientus par to neinformē. Mēģini pieņemt, kā ir – slimus kaķus, krāsu smaku un remontstrādniekus kājgalī.
Viesnīcas, lai arī nespēj uzsākt sezonu laikus, savus klientus par to neinformē. Mēģini pieņemt, kā ir – slimus kaķus, krāsu smaku un remontstrādniekus kājgalī.
Restorānā klīda vismaz 12 neveselīga izskata kaķi.

Vai viesnīca „Siemena Sun Club” izskatījās gatava atpūtniekiem?

Tāpēc var gadīties, ka ceļotājiem atpūtas teritorijā jāsamierinās ar metināšanas, krāsošanas un citiem labiekārtošanas darbiem, kā arī neesošām izklaidēm. Un gala beigās neviens par to nejūtas atbildīgs.

Uz šādu problēmu portāla Kasjauns.lv lasītāju uzmanību vērš kāda ģimene, kurai atpūta Turcijā pagājušā gada aprīlī beigusies ar taisnības meklēšanu gandrīz gada garumā. Vēloties izbaudīt atvaļinājumu, ģimene 16. aprīlī devās uz viesnīcu „Siemena Sun Club” Kemerā, kur secināja, ka tās atklāšana paredzēta tikai trešajā dienā pēc viņu došanās mājup...

„Visā mūsu atpūtas laikā notika dažādi labiekārtošanas darbi – tika metināts, krāsots, naglots un lakots. Trenažieru zāle remontu dēļ bija slēgta, tika krāsots amfiteātris, kas visos viesnīcas bukletos pasniegta kā vizītkarte, pludmales zonā nedarbojās neviena izklaide; pīrsi (koka laipas, kas iestiepjas jūrā), kas viesnīcām ir būtisks „bonuss”, vēl bija bez klājuma, bet restorānā šķīvjos un mutē līda vismaz 12 noplukuši kaķi. Solītajā skaitā nestrādāja ne restorāni, ne kafejnīcas, bet ūdeni baseinos sāka laist tikai atpūtnieku ierašanās dienā,” par viesnīcu atpūtas laikā stāsta ģimenes galva Roberts. Viņš piebilst, ka, saskaņojot ceļojumu ar aģentūru „Vanilla Travel”, ne vārds netika minēts par to, ka viesnīcā varētu notikt remontdarbi, vai tāpēc ceļojums pārdots lētāk. Interneta vietnē viss taču izskatījās tik skaisti!

„Zināju, ka laikapstākļi aprīļa vidū Turcijā tūristus īpaši nelutina. Galamērķi izvēlējos, lai baudītu ne tikai sauli, bet arī servisu un labu atpūtu. Turciju apmeklēju pirmo reizi, tāpēc, iegādājoties ceļazīmi, pilnībā uzticējos tam, ka tūroperatori taču zina, ko dara, piedāvājot cilvēkiem šajā laikā atpūtu. Skumdināja servisa neatbilstība piecu zvaigžņu viesnīcai. Pēc vietējo stāstītā, laika apstākļi aprīļa vidū Turcijā ir līdzīgi. Ja daudzo izklaižu neesamību viesnīca var norakstīt uz laika apstākļiem, tad tikai godīgi būtu viesnīcu atvērt pāris nedēļu vēlāk, nevis maldināt cilvēkus ar neesošiem piedāvājumiem. Vai arī skaidri un gaiši pateikt, ka nespēj nodrošināt visu solīto, un ceļojumu pārdot par ievērojami zemāku cenu. Nožēlu vēl vairāk pastiprina fakts, ka pastāvēja iespēja ceļojumu uzsākt pāris nedēļu vēlāk par to pašu naudu, kad lielākā daļa uzskaitīto neatbilstību tiktu novērstas, taču informācijas trūkuma dēļ manai ģimenei tika laupīta iespēja atpūsties pilnvērtīgi,” secina Roberts.

Atgriežoties mājup, Roberta ģimene ar pretenziju vērsās tūrisma aģentūrā, kā arī vēlāk Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Stāsts par formalitātēm, kā jau līdzīgos gadījumos, ir garš un publicēšanai neinteresants. „Rezultāts, kā jau Latvijā, bija visai paredzams – neviens ne par ko neatbild. Īsumā – tūrisma aģentūra izteica nožēlu, ka mums nav paveicies ar laikapstākļiem, viesnīca gandrīz uz katru iebildumu atbildēja, ka tā nav bijis, bet PTAC atzina, ka nav pierādāms fakts par to, ka mums netika sniegta informācija par patieso viesnīcas atklāšanas datumu, lai gan nosūtīju pat saraksti ar tūrisma aģentūras pārstāvi, kurā viņa skaidri un gaiši raksta, ka nav neko zinājusi par šādu viesnīcas stāvokli un jūtas šokēta,” rādot pabiezu mapīti ar saraksti, stāsta Roberts. Viņu pārsteigusi viesnīcas „Siemena Sun Club” augstprātīgā attieksme. „Rodas iespaids, ka mēs – Latvijas klienti – viņiem neesam īpaši vajadzīgi, jo tāds „spļāviens jūrā”, salīdzinot ar Krievijas atpūtniekiem, vien esam,” sarūgtināts ir ceļotājs.

Tāpēc, tuvojoties intensīvās atpūtas sezonai, Roberts vērš uzmanību uz to, kā tomēr pastāvēt par sevi šim līdzīgos gadījumos. „Punkts, uz kura pamata tūrisma aģentūras jūtas varenas, ir tas, ka uz vietas viesnīcās cilvēki neiedomājas vērsties ar rakstisku pretenziju divos eksemplāros pie tūroperatora pārstāvja, paprasīt uz abiem viņa parakstu un vienu eksemplāru atvest mājās,” zina teikt Roberts. Tādā gadījumā neizdarības būs apstiprinātas uz papīra, līdz ar to viesnīca nevarēs tās padarīt par nebijušām. Otrs – ceļojuma līgums. Ko mēs par tādu varam uzskatīt internetā pirktam ceļojumam – vai lidmašīnas biļeti, kurā minēti izlidošanas datumi, transfērs uz noteiktu viesnīcu un ēdināšanas veids? Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vērš uzmanību uz to, ka pirms ceļojuma ar tā piedāvātāju noteikti jāslēdz līgums, kurā pēc iespējas detalizētāk jāatrunā tas, ko no atpūtas brauciena varam gaidīt.

Vita Zvaigznīte / Aculiecinieka foto