Aicina atļaut velorikšām pārvietoties pa brauktuvēm ārpus Vecrīgas
Runā Rīga

Aicina atļaut velorikšām pārvietoties pa brauktuvēm ārpus Vecrīgas

Jauns.lv

Velorikšām būtu jāatļauj pārvietoties pa brauktuvēm ārpus Vecrīgas, kad nav intensīva satiksme, uzsvēra Latvijas Velorikšu asociācijas (LVA) vadītājs Gvido Čaikovskis.

Aicina atļaut velorikšām pārvietoties pa brauktuvē...

LVA patlaban izstrādā piedāvājumu Rīgas domes Satiksmes departamentam, kas paredzēs, ka velorikšu vadītāji drīkstēs pārvietoties pa brauktuvēm ārpus Vecrīgas pēc plkst.20, kad satiksme vairs nav intensīva. LVA ar šo iniciatīvu atbildīgos domes ierēdņus plāno iepazīstināt pirmdien, 11.jūnijā.

Paužot atbalstu Rīgas domes Satiksmes departamenta iecerētajam jaunajam saistošo noteikumu projektam par speciāli pasažieru pārvadāšanai izgatavotajiem velosipēdiem, kas paredzēti komercpakalpojumu sniegšanai Rīgas pilsētā, Čaikovskis norādīja, ka šis normatīvs ir veidots sadarbībā ar viņa vadīto LVA.

Rīgas domē topošajam projektam atbalstu pauda arī citi biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātie velorikšu iznomātāji. Kā atzīmēja uzņēmējs Jānis Rapa, svarīgākais ir tas, ka šis projekts sakārtos velorikšu biznesu, jo tiks ieviesti noteikumi, kas regulēs rikšu kā transportlīdzekli, kuram piemēroti noteikti kvalitātes kritēriji.

"Tas novērsīs pašdarbību šajā jomā," sacīja Rapa.

"Ja strādā, tad strādā kārtīgi," norādīja "Limoservisa" pārstāvis Edgars Vilcāns, paužot atbalstu saistošo noteikumu projektam, kas veicinās velorikšu biznesa sakārtošanu.

Tāpat viņš atzinīgi vērtēja LVA ieceri ļaut pārvietoties velorikšām pa brauktuvēm ārpus Vecrīgas. "Ja velorikšām ļautu braukt pa brauktuvēm Rīgas centra rajonā, tad, iespējams, Rīgas centrā būtu mazāks gaisa piesārņojums," skaidroja Vilcāns.

Komentējot velorikšu biznesa ienesīgumu, Rapa, kurš iznomā divas velorikšas, atzīmēja, ka viņa gadījumā šis bizness nav ienesīgs. "Ja grib, lai šis bizness ir ienesīgs, tad velorikšas jāpērk vairākas un par pāris simtiem, nevis divas un par tūkstošiem latu," akcentēja uzņēmējs.

Rapa atzīmēja, ka četru gadu laikā, kopš ar šo biznesu nodarbojas, nav izdevies atpelnīt ieguldītos līdzekļus velorikšu iegādē. Konkrētu ieguldījuma summu gan viņš nevarēja atklāt.

"Ja dienā var nopelnīt piecus latus, tad bizness ir ienesīgs," sacīja Vilcāns, skaidrojot, ka "Limoserviss" velorikšu biznesā ir uzsācis pirmo sezonu ar septiņām reģistrētām velorikšām.

Savukārt LVA vadītājs Čaikovskis norādīja, ka velorikšu biznesa nozare neesot slikts bizness, atzīmējot, ka LVA patlaban ir 26 velorikšas. LVA ar velorikšu biznesu nodarbojas trīs gadus.

Visi velorikšu nozares pārstāvji atzina, ka nomas maksa par velorikšām bieži vien ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, sezonas vai laikapstākļiem. Nomas maksa par velorikšu svārstās no 50 līdz 80 latiem mēnesī.

Kā ziņots, jau šovasar Rīgā varētu stāties jauni saistošie noteikumi, kas paredzēs, ka pa brauktuvi velorikšām braukt turpmāk būs aizliegts un velorikšas varēs pārvietoties tikai pa iepriekš apstiprinātiem maršrutiem, kas būs jāsaskaņo Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Satiksmes departamenta speciālisti izstrādājuši saistošo noteikumu projektu par speciāli pasažieru pārvadāšanai izgatavotajiem velosipēdiem, kas paredzēti komercpakalpojumu sniegšanai Rīgas pilsētā.

Saistošo noteikumu projekts paredz, ka ar pasažieru velosipēdu drīkstēs braukt pa maršrutiem, kurus apstiprinās Rīgas domes Satiksmes departaments, izsniedzot attiecīgu kustības maršrutu atļauju uz vienu sezonu.

LETA