Bērni paņem šķēres un biedē citus, met ar krēslu un kož pedagogiem
Pērn skolās bijuši pieci gadījumi, kad konstatēta smaga vardarbība skolās, kad varētu piemērot noteikumus par agresīva bērna izolēšanu uz laiku, nosakot viņam mājapmācību.
Šādi pastāstīja Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu tiesību aizsardzības departamenta direktores Ingas Milleres piektdienas rītā sacītais Latvijas Televīzijas raidījumā "Labrīt, Latvija".
Izglītības zinātnes ministrija (IZM) sagatavojusi noteikumus, ka izglītības iestādēs nedrīkstēs atrasties bērni, kuri apdraud citu veselību vai dzīvību. Latvijā esot situācijas, kad skolēnu agresīvā uzvedība rada pamatotus draudus apkārtējiem. Noteikumus vēl jāskata valdībai.
"Šie skaitļi nav milzīgi. Pagājušajā mācību gadā mēs varam runāt par pieciem gadījumiem ar izteikti smagu, ilgstošu vardarbību skolā, kad skola veikusi visas nepieciešamās darbības - individuāls darbs ar bērnu, ir piedāvāti speciālisti, aicināti vecāki, kad tās nav devušas vēlamo rezultātu un vardarbīgās izpausmes turpinās, bet vecāki neiesaistās, tad varam runāt par tālāko problēmas risinājumu," skaidroja Millere.
Tie ir gadījumi, kad bērni paņem šķēres un baida citus, met ar krēslu, kož pedagogiem, raksturoja Millere. Tendences liecinot, ka agresijas izpausmes novērojamas aizvien jaunākiem skolēniem, kas rada lielas bažas.
Lai pieņemtu lēmumu par bērna izolēšanu uz laiku, nosakot citas apmācības iespējas, skolām būs jāinformē sociālais dienests, speciālistiem jāapmeklē ģimene un jāvērtē agresijas iemesls. "Nevaram aizmirst, ka agresijas otra puse ir trauksme," uzsvēra eksperte. Lēmumu par atbilstošu izglītības programmu bērnam pieņems bāriņtiesa.
"Pieņemot lēmumu par mājmācību uz noteiktu laiku, tas nenozīmē, ka bērns tiek sodīts, tiek dots laiks ģimenei pārbaudīt bērna veselības, psiholoģisko stāvokli, un bērnu atgriezt skolā. Tas ir laiks, lai savestu kārtībā problēmas, kas ir radušās. Mēs runājam par pāris mēnešiem, pat runa nevar būt, ka bērns tiek ilgstoši izolēts," skaidroja Millere.
Viņa ir pārliecināta, ka risinājums vienmēr tiek atrasts, ja vecāki ir sadarbības partneri.