Novadu ziņas

Jelgavnieki ieteikumus pilsētvides sakārtošanā varēs iesūtīt no mobilā tālruņa

Jauns.lv

Jelgavas pilsētas pašvaldības aģentūra "Pilsētsaimniecība" ir izveidojusi aplikāciju viedtelefoniem "Jelgavas pilsētsaimnieks", ar kuras palīdzību iedzīvotāji var sniegt ieteikumus pilsētvides sakārtošanai.

Jelgavnieki ieteikumus pilsētvides sakārtošanā var...

Mobilā aplikācija sniedz iespēju ziņot Pašvaldības operatīvās informācijas centram (POIC) par problēmām pilsētvidē, pieteikumam pievienot fotogrāfiju, kā arī fiksēt vietu ar GPS.

Aplikācija piedāvā arī funkciju "Ātrais zvans", lai saņemtu savienojumu ar POIC pa bezmaksas tālruni 8787, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, Valsts policiju un citiem dienestiem.

No šodienas aplikācija "Jelgavas pilsētsaimnieks" ir pieejama ne tikai ar "Android" operētājsistēmu aprīkotajiem viedtelefoniem, bet arī "iOS" ("iPhone") un drīzumā arī "Windows Phone" operētājsistēmai.

Tāpat kā līdz šim, par problēmām pilsētvidē var ziņot un sniegt ieteikumus, zvanot pa bezmaksas tālruni 8787, kā arī interneta vietnē "karte.pilsetsaimnieciba.lv" vai pa e-pastu "poic@poic.jelgava.lv".

POIC Jelgavā nodrošina informācijas apriti un nodošanu atbildīgajiem dienestiem par tehniskas dabas problēmām pilsētā, civilo aizsardzību, pilsētvides uzturēšanu un veic publisko teritoriju videonovērošanu.

Kā iepriekš ziņots, ik mēnesi vidēji 300 Jelgavas pilsētas iedzīvotāju aktīvi iesaistās pilsētas saimnieciskās dzīves sakārtošanā, izmantojot POIC bezmaksas tālruni 8787 un pilsētas interaktīvo karti.

Šā gada vasaras mēnešos jelgavnieki visbiežāk POIC vērsās ar jautājumiem par jauno ceļa zīmju darbību, iespējamajiem tuvākajiem apbraucamajiem ceļiem, kā arī informēja par bojātām ceļa zīmēm, ielu apgaismojumu, izsistiem pieturu stikliem vai klaiņojošiem dzīvniekiem pilsētas ielās. Saņemti vairāki ierosinājumi satiksmes organizācijas jautājumos. Atbildīgā attieksme pret savu pilsētu izpaužas jelgavnieku izteiktajā priekšlikumā publiskot noskaidroto autobusu pieturu demolētāju vārdus, norāda pašvaldības pārstāvji.

POIC, kas Jelgavā izveidots, lai nodrošinātu tiešu komunikāciju starp pilsētas iedzīvotājiem, pašvaldību, operatīvajiem un citiem atbildīgiem dienestiem, darbojas diennakts režīmā.

POIC Jelgavā apvieno videonovērošanu, satiksmes organizēšanu, krīzes vadību un pilsētas infrastruktūras apsaimniekošanas dienestu darba koordinēšanu. Tas ieinteresējis arī citas pašvaldības. 2010.gada novembrī sāka darboties interaktīvā karte internetā, kur iedzīvotāji datorā atzīmē problēmas pilsētā, savukārt šā gada februārī darbu sāka POIC dispečerdienests un tālrunis 8787, aģentūru LETA iepriekš informēja Jelgavas pilsētas pašvaldības aģentūras "Pilsētsaimniecība" direktors Andrejs Baļčūns.

Centra darbu nodrošina Jelgavas pilsētas pašvaldības aģentūra "Pilsētsaimniecība", kura izveidota 2002.gadā, bet no 2013.gada 1.janvāra tā turpinās darboties kā pašvaldības iestāde "Pilsētsaimniecība".

LETA