Politika

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods sāksies 2.februārī

Jauns.lv

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods uz pašvaldību vēlēšanām sāksies 2.februārī, aģentūru BNS informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) pārstāvis Andris Vitenburgs.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periods sāksies 2.februā...

No 2.februāra līdz vēlēšanu dienai atbilstoši likumam ir priekšvēlēšanu aģitācijas periods, kura laikā aģitācijas veikšana un aģitācijas materiālu izvietošana televīzijā un radio, preses izdevumos, internetā un publiskās vietās notiek atbilstoši Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā noteiktajai kārtībai.

Pašvaldību vēlēšanas notiks 2013.gada 1.jūnijā.

Preses izdevumiem un reklāmas pakalpojumu sniedzējiem internetā ir pienākums līdz 17.janvārim nosūtīt KNAB noteiktos priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus, ieskaitot plānotās atlaides un to piemērošanas kritērijus. Savukārt elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem minētie izcenojumi jānosūta Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP). Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi.

Reklāmas pakalpojumu sniedzējiem ir aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā norādīts šajos izcenojumos. Elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, preses izdevumiem un reklāmas pakalpojumu sniedzējiem internetā ir aizliegts par samaksu izvietot aģitācijas materiālus priekšvēlēšanu periodā, ja tie nav nosūtījuši KNAB vai NEPLP šos izcenojumus atbilstoši likuma prasībām.

Aģitācijas veicējiem vai to pilnvarotajām personām līgumi par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu jāslēdz tieši un nepastarpināti tikai ar reklāmas pakalpojumu sniedzēju. Gan aģitācijas veicējiem, gan personām, kuras vienojušās ar aģitācijas veicēju par aģitācijas materiālu izvietošanu televīzijas un radio programmās, preses izdevumos, internetā un publiskās vietās, kā arī par pasta pakalpojumu sniegšanu, ir pienākums ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc līguma noslēgšanas nosūtīt KNAB paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu. Aģitācijas veicējiem ir jānosūta KNAB paziņojums par priekšvēlēšanu izdevumu izmantošanu saistībā ar labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu, pabalstu un ziedojumu veikšanu.

Ar politiskajām partijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistītās personas, kuras savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju, reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, sponsorēšanai ir noteikts izmantojamo līdzekļu ierobežojums – 3000 latu ‒ neatkarīgi no datuma, kad noslēgts līgums vai izrakstīts rēķins, saņemts vai veikts maksājums.

KNAB vērš uzmanību, ka 2013.gada 1.janvārī stājās spēkā grozījumi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā, kas nosaka jaunus ierobežojumus attiecībā uz politisko partiju priekšvēlēšanu izdevumiem par reklāmas izvietošanu un labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu. Minētajiem izdevumiem drīkst izlietot summu, kas nepārsniedz 18,56 santīmus uz katru vēlētāju iepriekšējās attiecīgās pašvaldības domes vēlēšanās. Pārējie izdevumi netiek ierobežoti.

Cik partijas būs iztērējušas priekšvēlēšanu kampaņā, būs zināms mēnesi pēc vēlēšanām ‒ 1.jūlijā, aģentūrai BNS sacīja Vitenburgs.

Pārbaude par tēriņiem ilgs pusgadu.

BNS