Autobusa durvīs iespiestās kundzes nāvē vaino ne vien šoferi, bet arī "Rīgas satiksmi"
Prokuratūra papildizmeklēšanai nosūtījusi lietu par pērn novembrī autobusa durvīs iespiestās, pa zemi vilktās un vēlāk no ievainojumiem mirušo sievieti. Tiek uzskatīts, ka pie vainas ir ne tikai autobusa šoferis, bet arī uzņēmums „Rīgas satiksme”, kurš pietiekami nerūpējas par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli.
Kasjauns.lv jau rakstīja, ka pērn novembrī Rīgā, Kvēles ielas autobusa pieturā, notika traģisks negadījums. 40. autobusa durvīs tika iespiesta 66 gadus veca pensionāre, autobusa šoferis to nepamanīja un viņu vairākus metrus vilka pa zemi. Vēlāk slimnīcā no gūtajiem ievainojumiem sieviete mira.
Tagad prokuratūra pieprasa policijai papildus izmeklēšanu autobusa pasažieres nāves lietā. Tiek pieļauts, ka vainojams ne tikai šoferis, bet arī uzņēmums „Rīgas satiksme”.
Rīgas Autotransporta prokuratūras prokurore uzrādījusi apsūdzību autobusa šoferim saistībā ar pērn 12. novembrī notikušo negadījumu. Prokurore kriminālprocesu sadalījusi un daļu no tā nosūtījusi atpakaļ policijai papildu izmeklēšanai, lai noskaidrotu, vai par notikušo nav jāuzņemas atbildība arī pašvaldības uzņēmumam „Rīgas satiksme”.
Šoferim celta apsūdzība pēc Krimināllikuma 260. panta 2. daļas par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tā izraisījusi cilvēka nāvi. Par to var sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem.
Bez tam prokurore uzskatījusi, ka saistībā ar notikušo ir jāizvērtē arī „Rīgas satiksmes” atbildība. Proti, izmeklējot lietu, noskaidrojies, ka autobuss, kas sastāv no diviem posmiem, ir 18 metrus garš, bet sabiedriskā transportlīdzekļa apturēšanai paredzētā papildu josla jeb pieturas kabata, kurā autobusam jāiebrauc, lai varētu izlaist vai uzņemt pasažierus, ir tikai desmit metrus gara.
Rezultātā gabarītos lielā transportlīdzekļa šoferis, apturējis autobusu pieturā, atpakaļskata spoguļos nevar redzēt trešās un ceturtās durvis, kas atrodas aiz autobusa kustīgā savienojuma daļas. Šādā situācijā vadītājam nākas paļauties tikai uz vadības panelī izvietotajiem indikatoriem, kas signalizē, ka durvis ir veiksmīgi aizvērušās, tajās nekas nav iespiests un autobuss var atsākt kustību. Tomēr nav saprotams, kāpēc pagājušā gada 12. novembrī minētie indikatori uzrādījuši, ka durvis ir veiksmīgi aizvērušās, kad faktiski tajās ir ticis iespiests cilvēks. Tiek uzskatīts, ka „Rīgas satiksme” katru dienu nepārbauda autobusa durvju drošības sensorus, kā tas paredzēts instrukcijā.
Ņemot vērā minēto, prokurore no lietas izdalījusi atsevišķu kriminālprocesu pēc Krimināllikuma 263.panta „Tehniski bojātu transportlīdzekļu laišana ekspluatācijā” un nosūtījusi izdalīto lietu papildu izmeklēšanai Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldei.
Video: Prokuratūra pieprasa papildizmeklēšanu (LNT „Degpunktā”)