Nezināšana, kā lietot e-talonu, grauj ārzemnieku iespaidu par Latviju
„Uzmanies – brauc ar autobusa biļeti, bet vienalga saņem sodu!” Mājas lapā tripadvisor.com, kur cilvēkiem iespējams dalīties savā pieredzē par piedzīvoto dažādās pasaules valstīs, un uzzināt interesantas detaļas, nesen par Rīgu parādījies šāda tipa ieraksts.
Ārzemnieki, atbraucot uz Latviju, izrādījuši neizpratni par autobusa biļešu, mums zināmo e-talonu, sistēmu.
„Lidostā nopirkām 22. maršruta autobusa biļetes, kā mums skaidroja, ar to iespējams nokļūt līdz Vecrīgai. Iekāpjot transportā, biļetes parādījām šoferim, viņš tikai pamāja ar galvu, aicinādams apsēsties. Tā arī izdarījām, taču gandrīz pilsētas centrā transportu apturēja biļešu kontrolieri, un, apskatot mūsu biļetes, palūdza izkāpt, un samaksāt sodu. Kad jautājām kāpēc, mums taču bija biļetes, mums atbildēja, ka neesam tās novilkuši gar biļešu lasītāju, tādēļ biļetes neesot derīgas. Bet kā gan mēs varējām zināt, ka tas jādara, ja ne šoferis, ne biļešu tirgotājs par to nebrīdināja. Tur arī nebija nekādu norāžu,” mājas lapā tripadvisor.com raksta neizpratnē esošais ārvalstu tūrists.
Rīgas satiksmes kontrolieris tūristiem esot licis samaksāt sodu, vai arī tikšot izsaukta policija. Ārzemnieki, protams, sodu samaksājuši, taču tas labākais iespaids par mūsu valsti viņiem neesot radies. „Mēs jutāmies tiešām slikti un negaidīti Latvijā. Pats sliktākais, ka mēs nebijām vienīgie, dzirdēts, ka kontrolieri apturot tieši 22. maršruta autobusu nepārtraukti, jo zina, ka varēs nopelnīt uz neinformētajiem ārvalstu tūristiem.”
Rīgas viesi mēģinājuši problēmu risināt, sazinoties ar „Rīgas satiksmi”, taču viss veltīgi, vienīgā atbilde, ko tūristi saņēmuši – kontrolieri savu darbu darījuši pareizi. „Vai nebūtu labāk vienkārši parādīt piemēru, kā jānovelk biļetes gar lasītāju, un saprast, ka tūristiem patiešām nav bijuši nekādi nekrietni nolūki, lai apkrāptu sistēmu? Šis incidents lika man justies ļoti nevēlamam. Paldies, Latvija, – es nebraukšu šeit vēlreiz,” raksta tūrists.
Par incidentu savus novērojumus vietnē TwitLonger izteicis arī kāds vietējais iedzīvotājs: ”Rīgas satiksmes kontrolieri rada lielisku tēlu Latvijai kā tūristiem draudzīgai zemei. Saprotams, ka par braucienu jāmaksā, bet kur vēl acīmredzamāka situācija - ne jau ļaunprātīgi viņi "nenopīkšķināja" savus e-talonus.”
Vai tiešām šāda veida incidentiem būtu jākļūst par iemeslu tam, lai ārvalstu tūristi vairs nevēlētos viesoties mūsu zemē? Vai vieglāk nebūtu, ja „Rīgas Satiksmes” sabiedriskajos transportos tiktu izveidota lietošanas instrukcija nopērkamajiem e-taloniem?
Portālam Kasjauns.lv sazinoties ar Rīgas Satiksmi, izdevās noskaidrot, ka konkrētajā gadījumā kontrolieris darījis savu darbu, un neko pārmest viņam nevarot. Tāpat nevarot zināt, vai ārzemju tūristi neizmanto šo „nezināšanu” jau vairākkārtīgi. Tāpēc katrā šādā gadījumā skaidrot kā lietot e-talonu, ļaujot nemaksāt sodu, nebūtu pareizi.
„Mēs nevaram informēt pilnīgi visus pasaules iedzīvotājus, kā jālieto e -talons. Esam jau tā izvietojuši pietiekami daudz informācijas, tostarp instrukcijas e-talona lietošanai gan mājas lapā, gan lidostā, pat pie 22. maršruta autobusa pieturas lidostā. Katram pašam būtu pirms tam jāpainteresējas, kāda ir sabiedriskā transporta sistēma valstī, uz kuru tūrists izvēlējies aizceļot,” portālam Kasjauns.lv stāsta Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis.