Jānis Miņins: Tas terors man vienreiz piegriezās
Citi sporta veidi
2011. gada 7. janvāris, 11:37

Jānis Miņins: Tas terors man vienreiz piegriezās

Jauns.lv

Latvijas bobsleja sabiedrībā valdošais terors ir bijis galvenais iemesls, kāpēc Latvijas vadošais bobsleja pilots Jānis Miņins pēc konflikta ar izlases treneri Sandi Prūsi šosezon vairs nestartēs.

Ceturtdien Miņins netika iekļauts dalībai gaidāmajos Pasaules kausa posmos.

"Vismaz pagaidām pārtraucām darba attiecības ar Miņinu, un viņš nav iekļauts dalībai nākamajos Pasaules kausa posmos, kā arī Eiropas čempionātā," ceturtdien teica Latvijas Bobsleja federācijas (LBF) viceprezidents Zintis Ekmanis. "Varbūt viņš nestartēs arī pasaules čempionātā. Tomēr visas durvis sportistam nav aizvērtas, esam gatavi atkal uzsākt sadarbību, taču šobrīd situācija ir šāda."

Portālam Delfi izskanējušā skandāla galvenais varonis atklājis, ka uz šādu soli viņu pamudinājusi gadu gaitā piedzīvotā bobsleja izlases treneru attieksme. "Konflikts jau brieda sen. Vienkārši tagad tas viss terors "piegriezās". Kā savādāk justies sportistam, kuram četrus gadus baksta, ka esi slikts, ka slikti strādā treniņos, bet viņš paņem un uzvar sacensībās, uzrāda trases rekordus. Un pēc tam vēl viņam saka, ka esi mēsls," portāls citē Miņinu.

Pēc visiem labi zināmiem notikumiem man bija mērķis braukt Vankūverā, Vistleras trasē. Zināju, ka ar šo trasi sākas Pasaules kauss, un tas man bija tāds mazs "dzinulis". Es trenējos ar vienu mērķi - lai nobrauktu šajā trasē un pierādītu, ka pēc kritieniem treniņos pirms olimpiskajām spēlēm varu šeit braukt. Taču tad bija pirmā Prūša intervija pirms Jāņiem, kurā man tika pārmests motivācijas trūkums. Taču Prūsis nemin, ka es pirms Jāņiem izmežģīju potīti un treniņos ar šo savainojumu lēcu, darīju visu, ko pārējie. Taču neklausījos, trenējos, darīju visu, lai sagatavotos sezonai, jo mērķis bija Pasaules kausa sacensības," stāsta Miņins.

"Par kaut kādu motivācijas trūkumu nevar būt ne runas. Nezinu... Vai tad Vankūverā nebija spēcīga darbība komandas labā? 2007.gadā Leikplesidā treniņā kritām, guvu smadzeņu satricinājumu, nākamajā dienā biju uz strīpas, sasniedzām otro vietu... Un tad pēc sacensībām nokritu bezsamaņā, jo izrādījās, ka bija smadzeņu satricinājums," atceras Miņins.

Tieši Miņina un Prūša domstarpības metodēs, ar kādām dziedēt savainojumus un gatavoties sacīkstēm, bijušas kā viņu abu domstarpību katalizators.

"Nekad neesmu darījis neko slinkojot vai speciāli slikti. Kā treneris var sajust sportistu, kurš pats tikai to visu izjūt? Prūsim pašam savulaik bija tas pats [veselības problēmas un konflikts ar treneri], bet viņš nesaprot. Man pat ārsts teica, lai neklausos trenerī. Katru gadu no 2007.gada līdz 2009.gadam bija šīs problēmas. Gribēju, lai mani saprot. Gribēju, lai ļauj pašam sagatavoties. Visur centos, spēlējos uz robežas starp traumu un sportisko formu. Vienīgais, kas iegāza, tas ir Ahilleja cīpslas. Varu to pierādīt, ka man bija savainojums," stāsta Miņins.

Jau ziņots, ka Miņins pirmajos trijos šīs sezonas Eiropas kausa posmos izcīnīja uzvaras visās piecās notikušajās četrinieku sacensībās, bet ceturtajā posmā nepiedalījās, atgriežoties Latvijā. Šādi Miņins rīkojās, lai vēl pirms gadu mijas paspētu apmeklēt sponsorus.

"Tad septembrī pateica, ka naudas nav Ziemeļamerikai. Es teicu, ka centīšos sponsoru atrast, lai tiktu uz Ziemeļameriku. Man arī pateica, ja atradīsi - tad brauc. Tad man oktobrī pasaka, ka nekur nebrauksim, esam izlēmuši, mērķis uz nākotni, nav naudas problēma. Tas ir lēmums un viss, neviens nebrauks. Šī ir galvenā daļa - kāpēc viss notiek bez mūsu daļas? Būtu normāli, ja paprasītu viedokli, bet man pat nejautāja. Esmu sportists jau desmit gadus, strādājis viņu labā, federācija strādājusi manā labā - katru sezonu maksimāla atdeve bijusi. Es būtu pelnījis, lai uzjautātu manu viedokli, bet man pat neprasīja," sarūgtinājumu neslēpj pilots.

"Prasīju, vai nevaram Altenbergas trases vietā aizbraukt uz Siguldas estakādi un atstrādāt startu. Lai varam ar pirmajiem Pasaules kausa posmiem Eiropā būt konkurētspējīgi. Man atteica, jo kaut kad jau trase būs kalendārā. Tad pasakiet, kāpēc mēs nebraucām Leikplesidu, kurā būs pasaules čempionāts nākamgad?" neizpratnē ir Miņins. "Edgaram Maskalānam Altenbergā gadījās viena kļūda, un [stūmējs] Uģis Žaļims dabūja traumu – ieplēsa ribu. Vai tad ir jāpakļauj riskam? Vai tas ir vajadzīgs? Posmam priekš manis nebija jēgas, jo aritmētiski neko nevarētu uzlabot. Trase arī rupja, maziņa kļūdiņa un viss. Gribēju izslēgt visas varbūtības, lai varētu startēt tikai Pasaules kausos. Par to saņēmu kārtējo reizi pārmetumus un sodu. Piedāvāju tikai labu, bet saņemu tikai mēslus uz galvas. Es prasīju, lai komanda sastrādājas, bet tas tika noraidīts. Tad es pateicu, ka man nav izvēles – man ir jābrauc mājās, jāatrod sponsors, kas nav viegli. Es teicu, ka nedēļa ir labs laiks, tāpēc aizbraucu," stāsta Miņins.

Saspringtas attiecības Latvijas bobslejistu saimē bijušas arī iepriekš, un pagājušajā gadā otrais pilots Maskalāns izteicās, ka Miņins nepelnīti saņēmis 2009. gada Latvijas labākā sportista titulu. "Sākumā bija ļoti sakāpinātas emocijas, cik ilgi var manu pacietību testēt, kaut kur sēž tā robeža. Pēc tam, kad uzklausīju visas negācijas, man sāka "braukt virsū", kas es par veci, ka saucot par sētas mačiem, ka neesot cienīgs pirmā pilota statusam, ja es tā izrunājos... Ja man to pasaka, tad negribējās ar viņiem vairs runāt. Es izslēdzu telefonu, paņēmu somas un aizbraucu. Par tādiem vārdiem vien, ka es neesmu vecis, var "norauties pa muti"," citēti atklātie Miņina izteicieni..

Nobeigumā Miņins piebilda, ka negrasās savu nostāju radikāli mainīt. "Kamēr nekas radikāli nemainīsies, tikmēr jēgu neredzu. Ja tādi lēmumi tiek pieņemti tagad, tad bail iedomāties, kas būs tālāk. Vai ir jēga veselību un emocijas bojāt? Neticu, ka līdz Olimpiādei šeit būšu, ja tagad tiek tā darīts. Jā, federācija atver durvis, bet tur tāds siets priekšā stāv. Nezinu, vai iet tur iekšā. Es jau radikāli nemainīšu savu attieksmi, ja tur nekas nemainīsies. Fizisko formu uzturēšu, strauji domāšu par plāniem, ko uz priekšu darīt. Ja te nemainās attieksme, tad varbūt iešu tur, kur var izskaidrot savu viedokli, nevis kā pret sienu šauj," atklāja Miņins, kurš neizslēdz iespēju startēt zem citas valsts karoga.

Līdz ar to vadošā pilota loma atlikušajā sezonā būs jāuzņemas Maskalanām.

Nākamajā Pasaules kausa posmā, kas notiks nākamajā nedēļas nogalē Īglsas trasē Austrijā, četrinieku konkurencē startēs tikai Maskalāns, jo Oskars Melbārdis pagaidām nav veicis pietiekošu braucienu skaitu ar četrinieku kamanām, lai tiktu pielaists startam Pasaules kausa posmos.

LETA/Foto: LETA