Vērtīgi zināt: kā veikalā nenopirkt vecu iekaltušu skropstu tušu
Gandrīz katrai sievietei, domājams, kaut reizi dzīvē ir gadījies iegādāties kādu dekoratīvās kosmētikas produktu, kas nešķiet pirmā svaiguma, vai pēc veikalā pirktas jaunas skropstu tušas atvēršanas konstatēt, ka tā ir jau izkaltusi. Kā zināt, vai noskatītais produkts veikala plauktā nestāv jau pārāk ilgu laiku?
Norādes var nebūt
Kosmētiskajiem produktiem ir divi derīguma termiņi. Viens nosaka, cik ilgi produktu var glabāt neatvērtā veidā, un otrs – cik ilgā laikā produkts izlietojams pēc iesaiņojuma attaisīšanas.
Otro parasti var pazīt pēc atvērta vāciņa simbola, uz kura redzams laika termiņš. Dekoratīvajai kosmētikai, kuras sastāvā ir eļļas un citas šķidras konsistences sastāvdaļas, tas visbiežāk ir no 3 līdz 12 mēnešiem. Sausajai dekoratīvajai kosmētikai, piemēram, acu ēnām, pūderim, termiņš ir krietni garāks.
Sarežģītāk ir noteikt produkta kopējo dzīves ilgumu, jo noteikumi paredz, ka dekoratīvajai kosmētikai, kas neatvērtā veidā ir derīga vairāk nekā 30 mēnešus, nav jānorāda ražošanas datums vai derīguma termiņa beigu datums.
Kur tomēr atrast informāciju?
Tomēr uz katra produkta šāda informācija atrodas šifrētā veidā Tas ir kosmētikas produkta partijas kods jeb batch code, kas ļauj identificēt partiju, kurā produkts ražots, vai arī kāds ir tā ražošanas datums un vieta. Kods ir iegravēts uz dekoratīvās kosmētikas iepakojuma, visbiežāk lejasdaļā, un sastāv no vairāku (4–10) ciparu, dažiem ražotājiem – gan ciparu, gan burtu – kombinācijas.
Šo kodu atkodēt palīdz vairāki saiti internetā, kuru tabulās jāievada norādītais partijas kods, lai uzzinātu ražošanas datumu. Populārākās vietnes šādai pārbaudei ir www.checkfresh.com un www.checkcosmetic.net, kas ir ērti lietojamas mobilajās ierīcēs. Tad nu atliek vien zināt, ka, piemēram, skropstu tuša neatvērtā veidā ir derīga 3 gadus, bet pūderis un lūpukrāsa – 5 gadus.
Zināšanai
● Partijas kodam patiešām ir vērts pievērst uzmanību, jo pieredze liecina – izmantojot šo pārbaudes iespēju, nākas secināt, ka bieži vien dekoratīvā kosmētika veikalos stāv gadiem ilgi, turklāt daudzviet ne visai piemērotā vidē: spožos stendos, kuru apgaismojums izdala pārmērīgu siltumu un tā saīsina produkta mūžu.