Virtuālā pielaikošana

Virtuālā pielaikošana

Jauns.lv

Nesen TopShop veikals Maskavā pārsteidza ar iespēju apģērbu pielaikot to nemaz neuzvelkot - virtuāli. Tomēr aktuālāka virtuālā pielaikošana ir apģērbu interneta veikalos.

Maija sākumā starptautiskā vīriešu un sieviešu apģērbu tirdzniecības tīkla Topshop veikalā Maskavā pirmoreiz pasaules praksē tika uzstādīta virtuālā pielaikošanas kabīne. Tehnoloģijas izstrādātāji ir AR Door - Krievijas aģentūra, kas nodarbojas ar paplašinātās realitātes risinājumiem. Iespēja pielaikot apģērbu to nemaz neuzvelkot tika piedāvāta kā jaunās kleitu kolekcijas Dress up papildinājums. Klientam atliek vien nostāties ekrāna priekšā, programma automātiski fiksē klienta augumu un uzvelk mugurā 3D kleitu. Protams, uz ekrāna, nevis realitātē. Iespējams, ka nākotnē tā tiešām varētu būt ikdienišķa iepirkšanās prakse, taču pagaidām, šķiet, ka tehnoloģijas tomēr nespēj panākt pietiekami reālu efektu un drošāk ir tērpu uzlaikot arī fiziski. Vēl jo vairāk, ja esi atnācis līdz veikalam.

Stipri lielāka vajadzība pēc virtuālas tērpa pielaikošanas ir, pērkot apģērbu internetā. Ja internetā iegādāties grāmatas vai televizoru ir vienkārši, ātri un ērti, pavisam cits stāsts ir ar apģērbu, kas interneta veikaliem ir sarežģītākā kategorija. Iespējams, ka modelim ar ideālajiem auguma parametriem tērps izskatās lieliski, bet uzvilkts pašam tas rāda pavisam citu ainu. Tikpat lielas grūtības sagādā apģērba izmēra pareiza izvēle. Rezultātā zaudētāji visi - pircējam jānoņemas ar drēbju atgriešanu, bet pārdevējam šī rotācija nozīmē zaudētus ieņēmumus, jo apģērbs tomēr ir sezonāla modes prece.

Igaunijā bāzēta kompānija Fits.me radījusi virtuālo pielaikošanas kabīni jeb manekenu, kas kalpo par klienta virtuālo „es”. Viss, kas pircējam jādara, ir jāieraksta savi parametri, lai manekens-robots, caurskatot vairākas ķermeņa formas, atlasītu klienta parametriem piemērotāko ķermeņa tipu, kuram tad var izmēģināt dažādu izmēru apģērbu, lai atrastu savam augumam atbilstošāko. Fits.me uzlaikošanu simulējošo modeli Patēriņa biznesa ziņu kanāls (CNBC) atzinis par 2011. gada vienu no TOP 20 uzlecošajiem zīmoliem. Virtuālā manekena labumus jau izbaudījuši tādi mazumtirgotāji kā Otto, Soul Revolver, Hawes & Curtisun un Quelle, un, kā ziņo Internet Retailer, Quelle atgriezto apģērbu skaits samazinājies par 28%.

Šobrīd Fits.me izveidojis vīriešu virtuālo modeli, bet tuvākajā nākotnē tapšot arī sieviešu modelis, kā arī iespēja uzlaikošanu veikt caur iPhone.

Fits.me virtuālā pielaikošanas kabīne

Pastaiga.lv / Foto no Fits.me arhīviem

Tēmas