Nišas aromātu zīmols - XerJoff
Parfimērijas pasaule pēdējos desmit gados ir strauji attīstījusies, kļuvusi daudzšķautņaināka. Parfimērijas veikalu plauktos novērojama tā saucamo nišas aromātu zīmolu ekspansija, arī Latvijā. Nupat mūsu vērtējumam piedāvāts itāliešu izcelsmes nišas aromātu zīmols XerJoff.
XerJoff līdzīpašnieks Serdžio Momo, kurš bija ieradies Latvijā prezentēt savu zīmolu, kodolīgi raksturo šo parfimērijas virzienu kopumā un attiecīgi arī XerJoff būtību: “Mēs ražojam neparastas smaržas neparastiem klientiem, pielietojot tradicionālas metodes un kvalitatīvas, lielākoties dabiskas, un attiecīgi arī dārgas izejvielas.”
Zīmols XerJoff ir radies apmēram pirms desmit gadiem, kad nišas parfimērijas renesanse tik tikko sākās un šajā šaurajā lauciņā darbojās vien kaislības uz aromātiem pārņemtie. Tieši kaislība, nevis profesija nospēlēja galveno lomu zīmola tapšanā, jo pēc izglītības Serdžio Momo ir dizainers. Kādu dienu viņš vienkārši nolēma radīt dažus aromātus sev un saviem draugiem. Tie tapa bez finansiāliem ierobežojumiem, neņemot vērā mārketinga likumus. Runātīgais itālietis paskaidro: “Ja rada aromātus savai lietošanai tikai dažos eksemplāros un bez nodoma veidot biznesu, nav svarīgi, cik tie izmaksā.” Arī flakoni tika veidoti ekskluzīvi – pasūtīti pie labākajiem Itālijas meistariem un veidoti no dārgiem materiāliem, pielietojot zelta inkrustāciju. Rezultāts iepriecināja ne tikai savējos. Šiem parfimērijas un dizaina simbiozes šedevriem atradās arī pirkt gribošie, neskatoties uz augstajām cenām (10 000 – 30 000 eiro). Saprotams, ka Serdžio radās azarts izveidot zīmolu, bet, sākot domāt par ražošanu, radās problēma: “Kā gan iespējams uzražot tūkstoti vai pat simts tādus gabalus? Tik daudz pircēju, visticamāk, neatrastos, nebija arī tādas naudas, ko ieguldīt ražošanā. Tad nu mans izaicinājums bija radīt tādus produktus, kas būtu pieņemamāki cenu ziņā, bet nezaudētu arī galveno uzstādījumu – dabisku izejvielu izmatošanu apvienojumā ar itāliešu meistaru roku darbu.”
Nišas aromātu zīmols - XerJoff
XerJoff aromāti iedalās vairākās kolekcijās. Katrai no tām ir savs pārdomāts stāsts. Piemēram, XJ 17/7/17 Murano kolekcijas aromāti tiek piedāvāti pasakaini skaistos Venēcijas stikla flakonos, kas atbilstoši zīmola konceptam ir roku darbs. Šī kolekcija ir limited edition, bet ne tādā izpratnē, kā šo jēdzienu pieņemts pielietot šodien. Šie aromāti ir ierobežotā daudzumā, jo ekskluzīvos flakonus nav iespējams uzražot bezgalīgi daudz.
Latvijā ir pieejamas divas kolekcijas – XJ Shooting Stars un XJ Casamorati 1888. Pirmās minētās iedvesmas avots ir meteorīti. Aromāti ir nosaukti dažādu krītošo zvaigžņu vārdos, tāpēc daži no tiem skan itāliešu, citi krievu vai indiešu valodā. Katram aromātam koka dāvanu kārbiņā klāt nāk arī īsts meteorīta gabaliņš ar autentiskuma apliecinājuma sertifikātu. “Zvaigznes ir tuvāk, nekā mēs domājam,” iedvesmo XerJoff.
Savukārt vintedža kolekcija XJ Casamorati 1888 ir reveranss 18. un 19. gs. Itālijas parfimērijas vēsturei, kuru pamatīgi papostīja Pirmais pasaules karš. Gadskaitlis 1888 kolekcijas nosaukumā nav nejaušs, kaut ar paša XerJoff zīmola vien desmit gadu ilgo vēsturi, protams, tam nevar būt nekādas saistības. Ap 1888. gadu Boloņā tika dibināts parfimērijas nams Fabbrica di Profumi C.Casamorati, kas specializējās aromātu un izsmalcinātu vannas ziepju ražošanā. XerJoff iegādājās šo tradīcijām bagāto zīmolu ar nolūku restaurēt seno aromātu kompozīcijas, tā piedaloties kultūras mantojuma saglabāšanā. Cēlā misija vainagojās ar panākumiem, jo Casamorati kolekcija jau ir ieguvusi balvas ne vienā vien Itālijas un starptautiskā izstādē. Starp citu, daži no šīs kolekcijas aromātiem skan pārsteidzoši mūsdienīgi un pat ikdienas dzīvē pielietojami. Atliek vien secināt, ka patiesas vērtības ir mūžīgas.
Pastaiga.lv / Foto no publicitātes materiāliem