Diāna: "Uzticējos interneta piedāvājumam un sabojāju savus zobus..."
Pēc zobu balināšanas klientei īstie zobi jāmaina pret mākslīgajiem...
Dzīvesstils

Diāna: "Uzticējos interneta piedāvājumam un sabojāju savus zobus..."

Jauns.lv

Kamēr internetā var nopirkt teju jebko, un šķiet, ka pat izveidojusies uzticība dažu iepirkšanās portālu sniegtajiem starpniecības pakalpojumiem, pirms iegādājies tur pieejamos nocenotos veselības aprūpes pakalpojumus, padomā divreiz. Rīdziniecei Diānai zobu balināšana beigusies ar to nomaiņu pret mākslīgajiem...

Diāna: "Uzticējos interneta piedāvājumam un sabojā...

Kamēr interneta iepirkšanās portālos pieejams viss iespējamais – no gēla nagiem, muguras masāžām, kleitām, ēdieniem līdz pat veselības pārbaudēm un līdzīgiem pakalpojumiem, vajadzētu krietni apdomāt šo pakalpojumu uzticamību.

Izpētot dažādu interneta iepirkšanās portālu piedāvājumu, patiesi var saskaitīt aptuveni sešus līdz septiņus piedāvājumus izbalināt zobus par nieka summu – aptuveni 50 eiro vai pat mazāk. Piedāvājums vilinošs, ja ņem vērā, ka zobārstniecības kabinetā šāda procedūra tik lēti vis nemaksā.

Diāna (26) stāsta, ka pirms pusgada šo piedāvājumu izmēģinājusi, nu viņa ir ceļā uz jauniem zobiem – tiesa gan, mākslīgajiem.

„Piedāvājumā tika teikts, ka tā ir īpaši nekaitīga zobu balināšanas procedūra, kur netiek izmantoti peroksīdi. Taču tā tika reklamēta ļoti efektīva balināšanas metode, tāpēc arī nolēmu pamēģināt. Izrādījās, ka viss teiktais ir meli, un nu esmu spiesta priekšējā rindā likt mākslīgos zobus. Mani zobi bija pilnībā sabojāti, emalja izskatījās traģiski, un higiēnists ieteica apsvērt sabojāto zobu aizstāšanu ar mākslīgajiem. Tajā mirklī es izplūdu asarās – pārdesmit eiro un sabojāta zobu emalja uz visu mūžu... interneta piedāvājumiem vairs neuzticēšos!”

Viņa atzīst, ka pati ir vainīga, jo neizpētīja atsauksmes internetā, kuras nudien ir daudz, un ne tās pozitīvākās –

„Liels fuj iestādei, es aizgāju uz to kaktu kantori, un pēc tam, kad aizgāju pie tuvākā zobārsta, kabinetā izplūdu asarās, jo zobi ir ārā metami, man pateica, lai sāku krāt naudiņu jauniem, jo esošie drīz sadrups,” sudzibas.lv portālā raksta kāda balināšanas metodes izmēģinātāja.

Vēl kāda sieviete raksta – „Izbalināju zobus šajā kaktu kantorī, un  pēc procedūras nonāca āda no lūpu iekšpuses un zobi palika caurspīdīgi.”

Zobārsti iesaka uzticēties vien profesionāļiem

Arī zobu higiēniste – Maija Faļenkova portālam Kasjauns.lv stāsta, ka zobu balināšanu gan labāk atstāt profesionāļu ziņā. „Zobu balināšana ir lieta, kas noteikti jāatstāj zobārstniecības profesionāļu ziņā. Ir daudz situācijas, kad pacientam zobus nemaz nedrīkst balināt, piemēram, ja zobi nav salaboti, tiem ir nekvalitatīvas plombas, vai zobi ir jūtīgi.” Tāpat Faļenkova piebilst, ka pirms balināšanas būtu jāveic mutes dobuma izmeklēšana. Konkrētajā gadījumā nekas tāds gan neesot darīts, apstiprina Diāna.

Vēršoties Patērētāju aizsardzības centrā, noskaidrojām, ka, lai šādos gadījumos atgūtu naudu, vispirms gan būšot jāpierāda, ka izmantotais pakalpojums bijis neefektīvs un neapmierinošs. „Sūdzēties var par jebkuru pakalpojumu, jautājums ir par to, vai ir iespējams pierādīt, ka pakalpojums bijis neapmierinošs. Ja runa ir par veselības pakalpojumu, iesakām vērsties Veselības inspekcijā,” teic Patērētāju aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane.

Viņa atzīst, ka uz jebkuru internetā pirkto pakalpojumu, vai preci attiecas tādi paši noteikumi, kā uz precēm, kas pirktas veikalā, proti, 14 dienu laikā preces defekta gadījumā tās var atgriezt un saņemt atpakaļ naudu. Par jau izmantotiem pakalpojumiem, vai precēm, kuras patērētājām šķitušas nekvalitatīvas, gan jāgriežas pie komersanta, lai apspriestu naudas atgūšanas iespējas.


Kasjauns.lv/ Foto: All Over Press