Attiecības
2021. gada 26. janvāris, 05:43

Skaistās modeles mūsu smadzenēs netiek uztvertas kā cilvēki, noskaidrots pētījumā

Jauns.lv

Ideāli skaistās modeles, kas redzamas reklāmās, mūsu smadzenes uzskata nevis par cilvēkiem, bet objektiem. Mēs viņas uztveram kā daļu no reklamētās preces, noskaidrojuši zinātnieki.

Smadzenes ātri un precīzi darbojas, ja vajag atpazīt nedzīvus objektus. Piemēram, ieraugot fotogrāfijā krēsla kāju, mēs uzreiz saprotam, ka tas ir krēsls. Savukārt attiecībā uz cilvēkiem tas darbojas citādi. Piemēram, cilvēka seja pilnā apjomā ir tiek atpazīta ātri, savukārt, ja redzama, piemēram, tikai auss vai kāja, šāds kadrs smadzenēm rada problēmas un rodas grūtības uzreiz uztvert, kas tas īsti ir.

Pamatojoties uz šo faktu, psihologi ir veikuši pētījumu, vēstī livescience.com. Eksperimenta dalībniekiem tika piedāvāts apskatīt fotogrāfijas, kurās puskaili vīrieši un sievietes reklamē apakšveļu. Dažas fotogrāfijas tika rādītas, pagrieztas uz labo pusi, vēl citas - ar kājām gaisā. Noskaidrojās, ka smadzenes izdara dabisku īsu pauzi, atpazīstot vīriešu fotogrāfijas. Savukārt sieviešu fotogrāfijas tiek atšfrētas momentā  - kā nedzīvi objekti, neatkarīgi no tā, vai foto tiek rādīts kājām gaisā vai normālā veidā.

foto: Shutterstock

Turklāt šis efekts ir raksturīgs visiem, neatkarīgi no eksperimenta dalībnieku dzimuma vai vecuma. Acīmredzot mēs tā esam pieraduši visapkārt redzēt puskailas skaistules, ka smadzenes sākušas tās uztvert gluži kā tapetes uz sienas, secināts pētījumā.

Tēmas