Vai Burberry zaudē savu firmas rakstu - pasaulslavenās rūtis?
Zīmols Burberry iesaistīts nopietnā konfliktā Ķīna, kas anulējusi preču zīmes statusu slavenajām Burberry rūtīm, tādējādi paverot ceļu pavisam likumīgai to kopēšanai.
Burberry firmas zīme – bēši, sarkanais un melni rūtainais raksts, ir šī zīmola simbols un atpazīšanas zīme. Līdz šim minētais raksts Ķīna bija pasargāts pret viltojumiem, jo bija reģistrēts kā preču zīme, taču negaidīti šis lēmums ticis atcelts. Burberry iesniedzis sūdzību par Ķīnas iestāžu lēmumu, un kamēr nebūs izskatīta apelācija, lēmums nestāsies spēkā. Tomēr, ja Burberry zaudēs, konkurenti varēs brīvi izmantot slaveno rakstu Ķīnas tirgum paredzētajai produkcijai. Tādā gadījumā Ķīnu pārpludinātu liels pakaļdarinājumu vilnis. Luksusa modes nams Burberry Ķīnā atvēris 71 veikalu, kā arī Eiropas valstīs algo ķīniešu valodā runājošus pārdevējus, lai piesaistītu ietekmīgus tūristus no Ķīnas.
Burberry ilgus gadus tiesas ceļā cīnījies ar kopiju veidotājiem, kas Ķīnā ir īpaši aktīvi. Viena no tām ir vietējā kompānija Polo Santa Roberta, kas ierosināja preču zīmes anulēšanu. Burberry jau vairakkārt tiesājies ar šo kompāniju. Dizainu kopēšana ir nopietna problēma, ar ko saskaras visi lielākie pasaules zīmoli. Saskaņā ar Bloomberg Businessweek datiem Ķīna ir pasaules lielākā pakaļdarinājumu ražotāja.
Burberry Prorsum 2014.gada pavasara kolekcija
Kasjauns.lv / Foto: All Over Press.