Pasaule izsmej šo FOTO no Suecas kanāla, kur ik minūti "kūst" miljoni eiro
Suecas kanālā Ēģiptē, globālajai ekonomikai tik svarīgajā transporta artērijā, iesprūdušais taivāniešu konteinerkuģis "Ever Given" katru dienu aiztur kravu aptuveni 8 miljardu eiro vērtībā, vēstī BBC.
Stundā tas ir vairāk nekā 330 miljoni eiro.
Tikmēr pasaule sākusi smiet par fotogrāfiju, kur "mazais cinītis cenšas gāzt lielo vezumu"
No satelīta un dzīvē: Suecas kanālu aizšķērsojis milzīgs konteinerkuģis
Milzīgs konteinerkuģis uzskrējis uz sēkļa Suecas kanālā, kad vēja brāzma novirzījusi to no kursa, bloķējot kuģu satiksmi vienā no pasaules ...
"Mēs visi esam tas mazais ekskavators, bet dzīve ir tas kuģis."
We are all the tiny backhoe, and life is the ship. https://t.co/1VonlyZSLA
— Mashable (@mashable) March 26, 2021
Es cenšos, draugi
I'm trying my best guys#Suez #SuezBLOCKED #Suezcanal pic.twitter.com/bxq99yPipg
— Heavy Driver (@heavydriversuez) March 26, 2021
Pašpalīdzība un emocionālā bagāža
Made the most relatable #Suez canal meme #EVERGIVEN . pic.twitter.com/Kapk1etdzf
— Tuba Abrar Ahmad (@tubaabrarahmed) March 26, 2021
Mani ienākumi un mani tēriņi
Suez Canal traffic block has many lessons. This is mine. #SuezBLOCKED pic.twitter.com/rDVYI7SfnP
— Chainga (@Chaingaz) March 26, 2021
Šādi es jūtos, kad ceturtdienā skatos uz savu šonedēļ vēl neizdarīto darbu sarakstu. https://t.co/Tu7DfLlj3S
— Jānis Sildniks (@Sildniks) March 25, 2021
Varbūt šo varam arī paņemt kā vizualizāciju pirmā ceturkšņa vakcinācijas gaitai Latvijā. https://t.co/Tu7DfLlj3S
— Jānis Sildniks (@Sildniks) March 25, 2021
Meklē alternatīvas
Tomēr ekspertu prognozes ir neiepriecinošas - kuģa evakuēšanas darbi varētu ilgt nedēļām, tāpēc atbildīgie drudžaini domā alternatīvus scenārijus kravu nogādāšanai rietumos un austrumos.
Taivānas uzņēmumam "Evergreen Marine" piederošais "Ever Given" kuģis ir viens no lielākajiem transporta kuģiem pasaulē, tā garums sasniedz četrus futbola laukumus. 200 000 tonnu smagais kuģis var pārvadāt 20 000 konteinerus.
Tā iestrēgšana Suecas kanālā radījusi lielus sastrēgumus: abos kanāla galos uz iespēju šķērsot to gaida aptuveni 160 kuģi. Tajos atrodas viss iespējamais: nafta, mēbeles, drēbes, automašīnu daļas un citas ražošanai svarīgas preču komponentes.
Daži uzņēmumi jau pieņēmuši lēmumu griezties atpakaļ un kuģot gar Labās Cerības ragu Āfrikas dienvidos, kas paildzina kravu piegādi par līdz pat 12 dienām.