Fermeris Kalifornijā sagatavo kazu "Zoom" sapulcei

Trakā pasaule

Cilvēki izīrē kazas, lai tās parādītos viņu “Zoom” sapulcēs. Nejauša ideja pārtop ienesīgā biznesā

Jauns.lv

Kamēr neskaitāmi cilvēki visā pasaulē jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ nonākuši dīkstāvē, kazas no “Cronkshaw Fold” fermas Lankanšīrā tik daudz darba iepriekš savā dzīvē nav redzējušas. Akcija, kas sākās kā joks, tagad pārtapusi interesantā biznesā.

Cilvēki izīrē kazas, lai tās parādītos viņu “Zoom”...

Britu medijs “The Guardian” vēstī, ka cilvēki izīrē kazas, lai tās parādītos viņu “Zoom” sapulcēs – gan darba zvanos, gan kā pārsteigums jubilāriem, kuriem šogad ierastās dzimšanas dienas svinības gājušas secen.

“Patiesībā mēs to zināmā mērā sākām kā joku, bet tad mūs pārplūdināja ziņas,” sacīja fermas pārstāvis Dots Makkartijs, kurš šobrīd dienā var nodrošināt līdz pat 100 šādiem “Zoom” zvaniem, par desmit minūšu sesiju iekasējot piecas britu mārciņas (5,59 eiro).

Makkartijs stāsta: “Es visu dienu esmu pie tālruņa un cilvēki teju vai jūk prātā, jo viņiem izdevās viņu darba sapulcei pievienot kazu, bet priekšnieks to pat nepamanīja. Tas ir tik smieklīgi. Šobrīd cilvēki vēlas kaut ko sirreālu, lai varētu aizmirst par visu pārējo.”

Visas kazas šobrīd ir aizgaldos, jo tā ir mazuļu dzimšanas sezona. Tas, ka lopiņi nav ganībās, atvieglo filmēšanas procesu. Interesanti, ka šobrīd kazu algotāji tiek arī pie jauka bonusa – iespējas redzēt jaundzimušos kazlēnus. “Bija kāda sieviešu kompānija, viņas visas raudāja, jo viņām ļoti patika mazās kazas,” sacīja Makkartijs.

Šis nav vienīgais šāda veida pakalpojumu sniedzējs. Kādā Kalifornijas fermā piedāvā videosapulcēm noalgot dažādus dzīvniekus, tostarp lamas, bet kāda Skotijas lauksaimniece Alisona Džonsone sākusi piedāvāt alpakas, lai palielinātu fermas ienākumus šajā sarežģītajā laikā.

“The Guardian” norāda, ka sazvanīšanās ar mājlopiem ir tikpat haotiskas kā jebkura ģimenes videokonference – jaunā māte Emīlija dobji blēj, lai nomierinātu savu divus dienas veco Ītenu, labākie draugi Džozefs un Ouvens par kaut ko sastrīdējušies, bet ietiepīgais Redžinalds negribīgi skatās ekrānā, acīmredzot izrādot nepatiku pret visu šo pasākumu.

Alpaku audzētāja Džonsone stāsta, ka “zēni ir krietni pašpārliecinātāki par meitenēm”. Noalgojot zēnu, klienti var piedzīvot, ka kadrā parādās vēl kāda alpaka. “Bet tās ir ļoti draudzīgas, un katrai ir savs raksturs,” stāsta Džonsone, kura katru “Zoom” sapulci sāk, iepazīstinot savus klientus ar vairākām alpakām un pastāstot par to rakstura iezīmēm, kā arī piemin interesantus faktus – sākot no alpaku pārošanās paradumiem un beidzot ar lopu vilnas raksturojumu.

Viņas ferma piedāvā bronzas, sudraba un zelta “Zoom” paketes, kurās ietilpst iespēja adoptēt kādu no 39 alpakām un zvanam pievienot dāvanu karti, apsveikuma kartīti vai pat šķipsniņu no alpakas vilnas.

“Dzīvniekus aizvien ir jābaro, un mums aizvien ir rēķini, kas jāmaksā. Bet mēs jau nolēmām, ka turpināsim to darīt līdz brīdim, kamēr dzīve atkal ieies vecajās sliedēs,” stāsta Džonsone, norādot, ka šis pakalpojums ļauj ģimenēm un draugiem no visas pasaules piedzīvot kaut ko kopā.

Kā šajā laikā jau esam pamanījuši, daudzi uzņēmēji pārorientē savus pakalpojumus no klātienes uz videokonferencēm. Uz virtuālo dzīvi sāk pārcelties teju viss – sākot no jogas nodarbībām un beidzot ar nozīmīgiem dzīves notikumiem. Tāda ir jaunā realitāte, kurā Covid-19 straujās izplatības dēļ esam attapušies.