Vairākums Latvijas uzņēmumu nepiedāvā "zaļos" produktus un pakalpojumus
Vairākums Latvijas uzņēmumu nepiedāvā dabai draudzīgus jeb "zaļos" produktus un pakalpojumus, atklāj "Eurobarometer" rudens aptaujas rezultāti.
Lielākā daļa jeb 70% aptaujāto "zaļos" produktus nepiedāvā un nemaz neplāno to darīt. Savukārt 19% respondentu atzīst, ka viņu uzņēmums dabai draudzīgu produkciju piedāvā, bet vien 7% plāno to darīt.
Kā būtiskākais iemesls, kāpēc tas netiek darīts, minēts klientu pieprasījuma trūkums. Šo kā galveno iemeslu atzīmējuši 25% apvaicāto. 24% respondentiem šķiet, ka videi draudzīgu produktu piedāvāšana neatbilst vai nav svarīgi uzņēmuma tēlam, bet 22% aptaujātie uzskata, ka šāda politika neatbilst uzņēmuma pamatvērtībām.
Lai uzņēmumam būtu vieglāk ieviest tirgū "zaļo" produkciju, svarīgs būtu finansiālais stimuls. To atzinuši 34% iedzīvotāju. Tomēr 29% aptaujāto uzskata, ka nekāds atbalsts nevarētu palīdzēt ieviest tirgū videi draudzīgus produktus. 19% respondentu pauda, ka atbalsts varētu noderēt, ja tiktu sniegta palīdzība potenciālo noieta tirgu vai klientu noteikšanai vai sniegtas konsultācijas par šādu produktu attīstīšanu.
Līdzīga situācija arī vērojama pārējās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs. ES 59% iedzīvotāju nepiedāvā "zaļos" produktus, par galvenajiem iemesliem minot tos pašus, kādus minēja aptaujātie Latvijā.
Eirobarometra 2013.gada rudens standarta apsekojums veikts telefoninterviju veidā laikposmā no 2013.gada 9. līdz 27.septembrim. Kopumā ES dalībvalstīs un kandidātvalstīs tika aptaujāti 11 207 cilvēki, Latvijā - 400 cilvēki.
LETA