Bizness un ekonomika
2013. gada 29. decembris, 19:55

Banku filiālēs un pie bankomātiem maza cilvēku aktivitāte

Jauns.lv

Svētdien cilvēku aktivitāte banku filiālēs un pie bankomātiem ir salīdzinoši maza, apliecināja banku pārstāvji.

Svētdienas pēcpusdienā Rīgā, tirdzniecības centrā "Origo", pie bankomātiem rindas neveidojās, bet "Swedbank" un bankas "Citadele" filiālēs tika apkalpoti daži cilvēki. Tāpat rindas netika novērotas pie bankomātiem Vecrīgā.

"Swedbank" preses sekretāre Kristīne Jakubovska pastāstīja, ka pie naudas izmaksas bankomātiem cilvēku aktivitāte ir tikpat liela, cik ikdienā. Savukārt pie naudas iemaksas bankomātiem aktivitāte ir lielāka, taču ne tik liela, kāda tā bija pirms Ziemassvētkiem.

Arī "Swedbank" filiālēs, kas darbojas tirdzniecības centros, cilvēku aktivitāte ir tāda pati kā ikdienā.

Jakubovska prognozēja, ka lielāka cilvēku aktivitāte varētu būt rīt, kad bankas pakalpojumus vēlēsies izmantot tie, kuri darbības ar naudu ir atlikuši uz pēdējo brīdi.

Arī "Citadeles" Korporatīvo komunikāciju daļas vadītāja Ieva Prauliņa aģentūrai LETA pastāstīja, ka klientu plūsma šodien strādājošajās bankas filiālēs ir tāda pati kā ikdienā, taču salīdzinoši vairāk klientu tiek apkalpots "Citadeles" filiālēs tirdzniecības centros "Mols" un "Origo". Arī pie bankomātiem neveidojas rindas un tie tiek izmantoti tāpat kā parasti.

Savukārt "SEB bankas" korporatīvās komunikācijas vadītāja Agnese Strazda atzina, ka lielākais līdz šim novērotais klientu skaits "SEB bankas" filiālēs bija 27.decembrī, kad tika apkalpoti vairāk nekā 13 600 klientu, kas ir gandrīz uz pusi vairāk nekā ierasts. Maksimālais gaidīšanas laiks todien sasniedza 3,5 stundas.

"Noslogojums filiālēs ir dažāds - ir filiāles, kur būtiskas rindas neveidojas un apkalpošana norit ļoti operatīvi, bet ir vietas, kur pēdējo dienu laikā vērojam ļoti lielu klientu apmeklētību, piemēram, Daugavpils un Krāslavas filiālē," informēja Strazda un piebilda, ka "SEB bankas" izveidotajā tiešsaistes rīkā ikvienam ir iespēja sekot līdzi klientu skaitam visās filiālēs to darba laikā un izvēlēties filiāli ar mazāku noslogojumu, lai ietaupītu savu laiku.

Pēdējo trīs dienu laikā "SEB bankas" bankomātos iedzīvotāju veikto iemaksu apjoms apsteidz izmaksu apjomu par 29%. "Iemaksu pārsvars pār izmaksām ir pirmo reizi novērota tendence, kas iepriekš nav bijusi. Laika posmā no 25.decembra līdz 27.decembrim izmaksu apjoms sasniedza 3,8 miljonus latu, bet iemaksu apjoms - 4,9 miljonus latu," atzina bankas pārstāve.

Tāpat "SEB banka" no šodienas klientiem piedāvā sekot līdzi bankomātu pieejamībai, ņemot vērā, ka ar rītdienu pakāpeniski tiks izslēgts 61 iemaksas un izmaksas bankomāts, savukārt atlikušo 180 izmaksas bankomātu pieejamībā būs ierobežojumi tikai no 31.decembra plkst.23.30 līdz 1.janvāra plkst.0.30 (vēlākais).

Tiesa, 27.decembrī "SEB banka" novērojusi pēdējā laikā lielāko dienas pieaugumu iemaksātās summas apjomā. 27.decembrī "SEB bankas" bankomātos tika iemaksāti 3,2 miljoni latu jeb par 208% vairāk nekā vienu dienu iepriekš.

"Rindas pie "SEB bankas" bankomātiem netiek novērotas, bet noslodze ir būtiski palielinājusies. 27.decembrī tika veikts arī līdz šim lielākais iemaksu darījumu skaits iemaksas un izmaksas bankomātos - vidēji 2,5-3 reizes vairāk nekā iepriekšējās dienās," pastāstīja Strazda.

LETA