Aptauja: kādu automobiļa virsbūves tipu mēs izvēlētos?
Praksē mēs redzam nomācošu hečbeku un universāļu pārsvaru. Nav brīnums, jo auto izvēlē viens no galvenajiem aspektiem ir tieši praktiskums. Taču vai mēs vienmēr to arī gribam, ko izvēlamies?
Jautājumu, kādai auto virsbūves formai jūs dotu priekšroku nākamajā izvēlē, interneta vietne Autodroms.lv uzdeva saviem lasītājiem un saņēma nedaudz pārsteidzošas atbildes.
Lai cik tas dīvaini nebūtu, vismazāk autobraucēju izvēlētos SUV (sport utility vehicle) virsbūves tipu. Dīvaini, jo tieši pēc tādiem modeļiem kā Kia Sportage, Nissan Murano, Range Rover Evoque un daudziem citiem, ir vērojams pastiprināts pieprasījums. Daži to skaidro kā praktisku izvēli atbilstoši mūsu ceļu kvalitātei, lai gan apdrošinātāju statistika liecina par pretējo - SUV kategorijas automobiļi no bedrēm cieš ne mazāk par citiem un remonta izmaksas ir krietni vien augstākas.Lai nu kā, nākotnē šādu auto sev izvēlētos vien viens procents aptaujas dalībnieku.
Nākamo vietu dala pikapu (pickup) un hečbeku (hachback) virsbūves tipi. Kā vienu tā otru izvēlētos 10 procenti aptaujas dalībnieku. Arī šī sadaļa ir neparasta, jo tieši hečbeki ir vieni no populārākajiem Latvijas ceļos, savukārt pikapi saskaitāmi uz pirkstiem.
Godpilnajā trešajā vietā ar 21 procentu balsu ierindojas kupejas (coupe) virsbūvju tips. Šie auto kā likums parasti ir sportiski un nebūt ne ekonomiski. Turklāt tie paredzēti vientuļniekiem vai egoistiem, jo vairāk par diviem cilvēkiem šādā automobilī ērti justies nu nekādi nevar. Tiesa gan, pēdējā laikā radies vēl kāds kupejas paveids - četru durvju kupeja, taču diez vai par kaut ko tādu balsojuši aptaujas dalībnieki.
Un, visbeidzot, ar 28 procentu pārsvaru pirmo un otro vietu dala sedani un universāļi! Ja universāļi pārsteigumu nerada, tad sedani gan, jo škiet Latvijā šis nebūt nav iecienītākais virsbūves veids.
Aptauja veikta interneta vietnē Autodroms.lv šā gada janvārī. Visticamāk, reālajā dzīvē balsotāju izvēle jūtami atšķirsies, taču apmēram šādi izskatās mūsu slēptās vēlmes, kuras ierobežo, dažādi faktori - ģimenes stāvoklis, finansu iespējas, tirgus piedāvājums un daudz, kas cits.