Eksperiments: degvielas sistēmas tīrīšana. Vai visi bonusi ir noderīgi?. FOTO
Eļļas maiņa pavasarī daudziem autovadītājiem nav nekas nezināms. Var iet vēl tālāk un veikt degvielas sistēmas tīrīšanu. Par sliktu tas nenāks!
Auto un tehnoloģijas

Eksperiments: degvielas sistēmas tīrīšana. Vai visi bonusi ir noderīgi?. FOTO

Jauns.lv

Kad izlasi reklāmā, ka pērkot flīzes vari tikt pie tējkannas, neviļus aizdomājies, kāpēc gan tirgot flīzes? Varbūt labāk ražot tējkannas?

Akcijas mums ir daudz un dažādas. Pērc vienu - maksā par diviem. Vai varbūt otrādi? Citiem šādi paņēmieni ir klientu medību māneklīši. Citiem – rūpes par klientu. Mūsu uzmanību pievērsa Stokker piedāvājums – maini Valvoline eļļu un saņem bezmaksas degvielas sistēmas tīrīšanu.

Kā notiek eļļas maiņa, droši vien zina teju katrs autobraucējs. Kā notiek dzinēju degvielas sistēmas tīrīšana varam vien nojaust, tāpēc iejūdzam nu jau visiem labi pazīstamo eksperimentu automobili Alfa Romeo 146 ar 2,0 TwinSpark dzinēju un piesakamies akcijai. Interesanti taču!

Kāpēc vispār būtu jātīra degvielas sistēma? Iemesli ir daudz un dažādi, tāpēc ideja par šadām manipulācijām ir apsveicama. Pat, ja tā nav bezmaksas akcijas ietvaros. Būsim godīgi – ne vienmēr un ne visur degviela ir ideāla, lai arī atbilst noteiktajām normām. Pat pēc tikai dažu gadu automobiļa ekspluatācijas jebkurā degvielas bākā atradīsim gan smiltis, gan nogulsnes, gan sazin vēl ko. Piedevām ir arī tādi dzinēji, kam jāpārtiek no kaimiņa mucā pasmeltas traktortehnikas dīzeļdegvielas.

Mūsu eksperimenta auto apgādāts ar LPG sitēmu un visbiežāk pārtiek tieši no gāzes. Tomēr, pirms kārtējā eksperimenta noskaidrojam, ka degvielas sistēmas tīrīšana mūsu gadījumā ir ne tikai ieteicama, bet pat nepieciešama. Kaut vai tāpēc, ka degviela bākā parasti ar auto gāzi aprīkotiem automobiļiem ir krietni maz, kas veicina mitruma kondensēšanos. Kur ūdens, tur nepatikšanas.

Sagatavojamies ļaunākajam. Pirmā doma, ka degvielas sistēmas tīrīšana varētu būt kaut kas līdzīgs klistīram – klizmas uzgalis taisnajā zarnā un… Nekā tamlīdzīga. Sprauslas nost netiek skrūvētas, caurulītes paliek savās vietās. Speciālisti stāsta, ka neesot jēgas mehāniski izjaukt teju pusi dzinēja, ja to var paveikt profesionāla auto ķīmija. Šoreiz akcents tiek likts tieši uz vārdu “profesionāla”. Tieši tāpēc Valvoline Syn Power Fuel System cleaner nav pieejams veikalu plauktos. Te ļoti svarīgi pareizi sabalansēt degvielas un piedevas proporcijas.

Ieraugot nelielu plastmasas pudelīti, kuras saturs zināmās devās nonāk degvielas bākā, mūsu entuziasms noplok, jo bijām gaidījuši aizraujošu ķirurģisko operāciju. Tomēr cāļus skaita rudenī. Mūsu gadījumā rudens iestājas pēc nobrauktiem 50 kilometriem, lai gan Valvoline speciālisti brīdināja par 80.

Pirmais, ko pamanām, ir klusums. Nē, ne jau tāds, kad dzinējs ir izslēgts un nekādi nav pierunājams darboties. Klusums pienācīgā ātrumā braucot pa ceļu. Tā kā dzinēja klusāku darbību pamana visi mašīnā esošie, nekādi nevaram to norakstīt uz “gan jau, ka tev izlikās”.

Brīnumi nenotiek. Degvielas patēriņš nesamazinās par 70 vai minimums 50 procentiem, kā sola daudzi brīnumlīdzekļi. Varbūt par pieciem? Lai gan lieki pieci procenti degvielas tāpat vien vannā nešļunkājas!

Un, visbeidzot, dzinēja apgriezieni. Brīvgaitā tie nedaudz “peldēja” amplitūdā no 800 līdz 1100 apgriezieniem minūtē. Nu spidometra bultiņa sastingst pie iedaļas 900.

Droši vien šāda procedūra nenosargās iegūto rezultātu visam atlikušajam mūsu eksperimentu automobiļa mūžam. Iespējams, pēc kāda laika to nāksies atkārtot. Lai gan pat ar vislabāko zobu pastu iztīrīti zobi jau nākamajā rītā jātīra atkal. Tas ir normāli.

Interese apmierināta, rezultāts sasniegts. Tāds bija mūsu mērķis. Mūsu mērķis noteikti nebija izcelt vienu vai otru produktu. Tāpēc akcijas norises vietas katram jāmeklē pašam. Mūsdienu interneta laikmetā tas ir vieglāk par vieglu. Mēs vien varam secināt, ka ne visi bezmaksas siera gabali atrodas peļu slazdos.

Dzinēja degvielas sistēmas tīrīšana


Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv