Eksperiments: disku remonts pašu spēkiem. FOTO
Tikai 20 minūtes daži apkopes līdzekļi iedzimta slinķa rokās un krietni notašķīti visi četri riteņu diski atgūst savu sākotnējo spozmi! Roku darbs tomēr ir vērtē.
Auto un tehnoloģijas

Eksperiments: disku remonts pašu spēkiem. FOTO

Jauns.lv

Ja runājam par riteņu disku metināšanu, valcēšanu vai taisnošanu, tad bez speciālistu palīdzības neiztikt. Taču uzturēt tos labā stāvoklī varam mēģināt.

Riteņu diski ir tās automobiļa detaļas, kas autobraucējam rada kreņķus vairāk par visu. Te gan domāti tie pedantiskie autobraucēji, kurus tracina pat lietus lāse uz priekšējā stikla. Ko tik nemāca tautas gudrības! Gan disku spodrināšana ar vannas emaljas un gāzes plīts tīrāmajiem līdzekļiem, gan pulēšana ar slīpripu. Un tomēr netīrumi manāmi katrā diska spraudziņā, katrā izcilnī un katrā iedobē.

Hromētie riteņu diski klausa pat parastam auto šampūnam, ja tos mazgā pietiekami regulāri un neļauj netīrumiem ieēsties. Daudz ļaunāk ir ar krāsotajiem, slīpētajiem un diskiem ar sen neatjaunotu pārklājumu. Ceļa piķis un bremžu kluču putekļi padara disku vizuāli pilnīgi nebaudāmu.

Sadzīves ķīmiju šoreiz liekam mierā, jo ne reizi vien esam pārliecinājušies, ka automobiļa apkopē tas nav labākais risinājums. Ņemam lielveikala plauktā pirmo, kas pagadās pa rokai – līdzekļus riteņu disku kopšanai.

Vispirms ķeramies pie smagās artilērijas – Extreme nano-the. Kaut kā vārds “nano” vieš uzticību. Turklāt mūsu gadījumā jo ekstrēmāk, jo labāk! Runā, ka tieši ar nano tehnoloģiju var panākt vislabāko efektu gadījumos, kad viss ir pavisam slikti.

Priecē, ka visu var paveikt pietiekami ātri – noskalojam ar ūdens strūklu no diska smiltis un dubļus, sakratām trauku ar šķidrumu, izsmidzinām pa visu diska virsmu un atkal noskalojam. Ja nepieciešams, netīrākās vietas var paberzt ar sūkli vai drānas gabaliņu. Mūsu gadījumā nācās izmantot saru birsti…

Te gan jāatceras divas ļoti svarīgas lietas. Pirmkārt to var darīt tikai tad, ja pieejams pietiekams daudzums ūdens. Otrkārt nevajadzētu ļaut līdzeklim iedarboties uz diska virsmas ilgāk par septiņām minūtēm. Pretējā gadījumā var nākties doties pie krāsotāja.

Riteņu disku kopšanas procedūra

Tikai 20 minūtes daži apkopes līdzekļi iedzimta slinķa rokās un krietni notašķīti visi četri riteņu diski atgūst savu sākotnējo spozmi! ...

Nemiera dzīti, painteresējāmies, kas īsti ir nano. Viss ir ļoti elementāri – viens nanometrs ir viena metra miljardā daļiņa. Saprotamāk to var formulēt arī šādi – viens nanometrs ir 1/8000 daļa no cilvēka mata diametra. Lieki pieblst, ka šāda izmēra tīrīšanas līdzeklis spēj paveikt savu uzdevumu molekulārā līmenī.

Taču eksperiments ar to neapstājas. Intereses pēc ņemam talkā tur pat lielveikalā iegādātu Turtle wax disku tīrāmo bez nano daļiņām. Apstrādes tehnoloģija tāda pati, taču rezultāts nedaudz vājāks. Parastais līdzeklis ar ieilgušiem netīrumiem galā tiek tikai daļēji. Tatad šis droši izmantojams pie regulāras auto apkopes. Nu kaut vai vienu reizi mēnesī!

Draudzīgs ieteikums – pirms ķerties pie darba, izmēģināt kaut kur diska mazāk redzamā vietā, lai pārliecinātos, ka tas sadzīvo ar jūsu diska krāsu, laku vai hromu. Otrkart, apstrādāt vajadzētu pa vienam diskam, lai līdzeklis nespēj nodarīt pāri pārējo disku virskārtai.

Nenoturējāmies nepieliekot treknu punktu ar Black in a flash aerosolu, kas paredzēts plastmasas un gumijas daļām. Tā kā šoreiz darbojamies ar riteņiem, tad ar šo preperātu nospodrinām riepu sānmalas! Izskatās labi, taču skeptiķi to redzot nenotur jautājumu – priekš kam, ja tūdaļ pat būs peļķe ar dubļiem? Peļķe ir, taču šoreiz tas mūs nebiedē, jo apstrādātās riepas neizskaidrojamā kārtā atgrūž netīro peļķes šķidrumu un riepas gumija turpina izskatīties kā jauna vēl gandrīz divas nedēļas.

Tā darbojoties ar dažādiem auto skaistumkopšanas līdzekļiem, neviļus aizdomājamies par ekonomiju. Pašlaik tiek veikti aprēķini un jau pavisam drīz par tiem uzzināsiet arī jūs!

Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv