Latvijā radītās dizaina velosipēdu zeķes iekaro ASV un Kanādu. FOTO
Velo zeķes idejas un dizaina autors ir latvietis – Oskars Mickevičs, dzīvojis vairākās pasaules valstīs, novērtējis velo kustības priekšrocības un radīja šo unikālo produktu.
Bizness un ekonomika

Latvijā radītās dizaina velosipēdu zeķes iekaro ASV un Kanādu. FOTO

Jauns.lv

Latvijā radītās dizaina zeķes velosipēdiem iekaro ASV un Kanādas tirgu, inovatīvo produktu pamanījis un aprakstījis arī respektablais amerikāņu laikraksts "The New York Times", pastāstīja "VeloSock" izveidotājs Oskars Mickevičs.

Kreatīvais produkts ir funkcionāls izstrādājums, kas paredzēts, lai izvairītos no smilšu, dubļu u.c. netīrumu ienešanas telpā pēc brauciena. Tieši šī iemesla dēļ Oskaram radās ideja izstrādāt velozeķi, kas pilnībā mainīja Mickevičs un viņa biznesa partnera Gvido Bajāra ikdienu.Mickevičs stāsta, ka "Velo Sock" dizaina paraugs Eiropas Savienībā ir reģistrēts jau gadu, savukārt Amerikā reģistrācija ir finiša taisnē.Produkts tiek ražots Latvijā. "Ražošanas jaudas nav ierobežotas, šūšanas cehu ārpakalpojami ir pieejami un ar to nav problēmu," stāsta Mickevičs.Velozeķe ir izgatavota no elastīga materiāla, kas nodrošina zeķes uzvilkšanu velosipēdiem garumā no 1,6 līdz 2 metriem. Velozeķi var viegli uzvilkt uz velosipēda, paceļot priekšējo riteni un uzvelkot to visā garumā.Tā ir ļoti viegli kopjama - izgriežot uz otru pusi, var izbērt sakrājušās smiltis. Traipus var izmazgāt veļasmašīna 30 līdz 40 grādu temperatūrā. To nav nepieciešams ne gludināt, ne žāvēt."VeloSock" blogā pamanīja "The New York Times" žurnāliste, kura pēc tam uzrakstīja par latviešu izstrādāto produktu. "Mēs ļoti koncentrējamies uz Amerikas un Kanādas tirgiem, tur mūs arī atpazīst. Informācija mūsdienās rotē ļoti ātri, arī šis nebija izņēmums, kad mūs "noķēra" "NY Times"," spriež jaunais uzņēmējs."Pēc publikācijas esam ieguvuši jaunus klientus un ar lielākajiem esam sākuši sadarbību, izstrādājot šiem klientiem individuālu dizainu uz velozeķes "Velo Sock"," gandarīts Mickevičs.

Latvijā izgudrotā un patentētā velo zeķe

Latvijā izgudrotā un patentētā velo zeķe

Jautāts, kā kopumā sekmējas velozeķu tirdzniecība, Mickevičs stāsta, ka pagājušais gads bijis ļoti vērtīgs, lai saprastu, kas tad īsti ir "VeloSock" klients, kāds viņš izskatās un kas viņam patīk. "Tagad tas ir skaidrs, un darbs šogad ir tikt līdz viņam un pareizi uzrunāt," norāda uzņēmējs, piebilstot, ka tā arī tagad ir uzņēmuma galvenā stratēģija.Viņš skaidro, ka velozeķes galvenokārt tirgo individuāli vai caur mājaslapu un citiem interneta veikaliem, kur izveidoti savi pārdošanas kanāli. Visvairāk pircēju esot no ASV un Kanādas, bet norit darbs arī uz Eiropas tirgu.Investēts pagaidām esot tikai no privātajiem līdzekļiem, kopumā ap 30 000 eiro, bet plānos esot piesaistīt 100 000 eiro arī no citiem investīciju kanāliem mārketinga aktivitātēm un saimnieciskajai darbībai.Par peļņu un apgrozījumu Mickevičs vēl galvu nelauza - par to varēšot runāt aptuveni pēc diviem gadiem, bet iestrādājušies jau esot un šobrīd cītīgi strādājot pie jauniem dizainiem un produktiem."Veiksme pašlaik ir vienlīdzīga ieguldītajai enerģijai, cik ieguldīsi un strādāsi, tik arī nāks atpakaļ," atzīst Mickevičs."Pirmais gads bija kā sagatavošanās nākamajam, daudz lielākajam, lēcienam. Tāpat kā tāllēkšanā, jāapskata teritorija, kā jāveic lēciens, un tikai tad jālec," salīdzina uzņēmējs, kas savas zināšanas papildinājis arī "Nordea" biznesa skolā. "Viens no lielākajiem ieguvumiem, apmeklējot šādas mācības, ir iespēja tikties ar sev līdzīgi domājušiem cilvēkiem, jaunajiem uzņēmējiem, kas atrodas līdzīgā situācijā. Uzskatu, ka cilvēki ir īstā investīciju augsne, kuros ieguldīt," pieredzē dalās Mickevičs.Vaicāts par nākotnes plāniem, uzņēmējs ir konkrēts: "Plānojam izveidot platformu, kur būs ne tikai velozeķes, bet būs arī citi inovatīvi un ļoti praktiski produkti, ar kuriem cilvēki varēs mainīt dzīves ikdienas paradumus."SIA "Velo Sock" dibināts 2007.gadā ar pamatkapitālu 2828 eiro. 2013.gadā uzņēmums apgrozīja 4281 eiro un strādāja ar zaudējumiem 5468 eiro apmērā. Uzņēmums pieder vienādās daļās Oskaram Mickevičam un Gvido Bajāram.

LETA, Nozare.lv/ Publicitātes foto

Tēmas