Bizness un ekonomika

Pētījums: Latvijas iedzīvotāji kūtri izmanto aptiekās esošās atlaides un akcijas

Jauns.lv

Tikai 16% Latvijas patērētāju izmanto aptiekās esošās akcijas un atlaides, par kurām mutiski pastāsta farmaceiti, liecina pētījumu kompānijas "GfK" un biznesa portāla "Nozare.lv" veiktais pētījums.

Savukārt patstāvīgi, pirms tiek izdarīts pirkums, atsevišķus stendus ar produktiem, kuriem ir kāda akcija vai atlaides, ievēro un aplūko 18% aptaujāto respondentu.

Pētījumā secināts, ka kopumā Baltijas valstīs akciju un atlaižu esamība konkrētā aptiekā vai aptieku tīklā vairāk ietekmē lietuviešus (23%), bet mazāk latviešus (11%) un igauņus (7%), savukārt farmaceitu rekomendācijas, kā jau ziņots, ietekmē gan Igaunijas (43%), gan Latvijas (38%), gan Lietuvas (36%) iedzīvotājus.

Pētījumā arī atklāts, ka 11% aptaujāto Latvijas respondentu pirms došanās uz aptieku vienmēr pameklē kādas akcijas vai atlaides un, ņemot vērā to, arī izvēlas konkrēto aptieku vai aptieku ķēdi.

Biznesa portāla "Nozare.lv" un "GfK" pētījums tika prezentēts LETA un "GfK" sadarbības partneriem.

Pētījums tika veikts šā gada maijā, interneta vidē aptaujājot 815 respondentus Latvijā, 835 Igaunijā un 823 Lietuvā vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

"GfK Custom Research Baltic" ir starptautisks ''GfK'' grupas uzņēmums, kura galvenās darbības sfēras ir tirgus un socioloģisko pētījumu veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.