Jaunais Volkswagen Polo. Mazs "golfiņš" tiem, kam nepietiek lielajam. FOTO
Iespējams, no tirgzinības viedokļa tas nemz nav slikti, ja vienas markas modeļi savā starpā atšķiras tikai ar izmēru?
Auto un tehnoloģijas

Jaunais Volkswagen Polo. Mazs "golfiņš" tiem, kam nepietiek lielajam. FOTO

Jauns.lv

Par kādu Eiropā iecienītu auto marku reiz izskanēja vārdi – “dažāda izmēra vienādi cīsiņi”. Dažos gadījumos vismazākajam cīsiņam tas pat nāk par labu!

Staigājot pa pazemes stāvvietas labirintiem un meklējot mums atvēlēto testa auto, pirmajā acumirklī radās jautājums – mums taču piesolīja VW Polo. Tad kāpēc iedeva VW Golf? Šī sajūta turpināja urdīt vēl tad, kad auto jau izbrauca virszemē un ieraudzīja dienas gaismu. Protams, daži no mums prot lasīt tik daudz, lai izburtotu vārdu POLO, taču ne visam rakstītajam var tā uzreiz ticēt…

Nu labi! Tik traki jau nebija un savu bronzas krāsas testa auto atpazinām uzreiz. Taču analoģija ar VW Golf patiešām ir acīm redzama. Gan no ārpuses, gan automobilī iekšā.

Volkswagen Polo 1,2 TSI ar četrām durvīm un bagāžnieka vāku, ko ietiepīgi visi turpina dēvēt par arī durvīm. Tāds, lūk, jaukums, nonāca mūsu rīcībā uz nedēļas nogali un vēl dažām dienām. Nelielā dzinēja jauda ir 105 zirgspēki, vidējais degvielas patēriņš 5,3 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem un piecu pakāpju manuālā kārba, lai gan tiek piedāvāta arī DSG septiņu pārnesumu kārba. Tas viss slēpjas zem Highline komforta komplektācijas. Trendline versijā TSI dzinējs un DGS kārba pat netiek pieminēta. Tiesa, šajā kombinācijā ir 1,2 TDI ar 75 zirgspēkiem un vidējo degvielas patēriņu 3,8 litri.

Vietas jaunajā Polo, gluži likumsakarīgi, ir mazāk kā Golf, taču, piemēram, Stalone savos ziedu laikos neiesprauktos arī “golfā”. Savukārt slaidākiem un mazāka auguma cilvēkiem vietas ir pietiekami, lai trijatā pavizinātos pa Latgali. Bez visa tā vieta atradās arī šādām tādām līdzi ņemamām mantām.

Cepuri nost un kāju virsū to cilvēku priekšā, kas jauno Polo nokrāsojuši bronzas tonī! Šis ir tas auto, kur taupīt uz automazgātuvi nav vērts un alumīnija spaiņa krāsa nu ne kādi nepiedien. Ja gribās kat ko atturīgi askētisku, tad jau labāk lai iet baltā krāsa.

Lupatu ķeblīši mazās klases automobilī ir ierasta prakse. Lai gan īsti nav skaidrs, kāpēc maza automobiļa piekritējs nevar dabūt dzeltenīgu bifeļādu zem dibena. Nu un kas, ka tas sadārdzina pirkumu? Mūsu mazulis pat ar auduma sēdekļiem mums izmaksātu 17 009 eiro. Igaunijā būtu lētāk – 16 868 eiro. Bet tāda nu ir tā Igaunija…

Iespējams, no tirgzinības viedokļa tas nemz nav slikti, ja vienas markas modeļi savā starpā atšķiras tikai ar izmēru?

Jaunais Volkswagen Polo

Iespējams, no tirgzinības viedokļa tas nemz nav slikti, ja vienas markas modeļi savā starpā atšķiras tikai ar izmēru?

Lielas jaudas piekritējiem varam apgalvot, ka 105 zirgspēki mazās klases automobilim nebūt nav slikts rādītājs. Uz vienīgā Latvijas braucamā ceļa no Tīnūžiem līdz Koknesei atļāvāmies izaicināt likteni un pie ātruma 140 km/h šajā braucamrīkā ir vēl pietiekami mājīgi. Viedie gan uzskata, ka cik liels dzinēja darba tilpums, tik ātri arī var braukt. Mūsu gadījumā tie būti 120 km/h. Tas arī ir diezgan prātīgi, jo par ceļojumu auto Polo gluži uzskatīt nevar. Turklāt, nav nācies dzirdēt, ka no 5,2 litrīga dzinēja var gaidīt ātrumu 520 km/h. Kāpēc pretējā virzienā lai būtu savādāk?

Vadāmības ziņā Polo ir perfekts pilsētas auto ar iespēju mērot ceļu pāris simtu kilometru attālumā. Tātad apciemot lauku radus, pacepināties Liepājas pludmales saulē, ja esi rīdzenieks, apsekot nepieciešamos objektus, ja šis ir tavs dienesta auto un sērfot pa pilsētas ielām uz nebēdu.

Tas nav sportisks, agresīvs un ekstrēms. Tas nepavisam nav kartings ar virsbūvi, kādi ir ne viens vien mazauto. Polo precīzi izpilda komandas gan stūrei, gan pedāļiem. Pārnesumi ir pārdomāti un nejūk vietām pat dāmām ar samērā mazu autovadīšanas pieredzi. Ceļgaliem nekur nekas nespiež un pat platākām sēžamvietām ir gana ērti.

Secinājums? Ja esi vientuļnieks augumā līdz 1,80 metriem, ja nevalkā XXL uzvalku vai legingus, ja esi puse no pārīša, kuram vēl nav aktuāli bērnu ratiņi, ja dzīvo pilsētā un lepojies ar to, ja boss atsakās piemest pie algas, lai sanāk ikmēneša VW Golf līzinga maksājumam, tad klauvē pie dīlera durvīm un pieprasi Polo. Ne vienmēr izmēram ir noteicošā nozīme!

Kasjauns.lv, Foto: Autodroms.lv