"Red Bull" maksās pircējiem 13 miljonu dolāru kompensāciju par maldinošām reklāmām
Austriešu enerģijas dzērienu ražotājs "Red Bull" piekritis samaksāt 13 miljonus ASV dolāru (10,2 miljonus eiro), tādējādi panākot izlīgumu tiesas prāvā par maldinošu reklāmu, atklājis advokātu birojs "Morelli Alters Ratner".
"Red Bull" tika apsūdzēts par produkta īpašību reklamēšanu, kas neatbilst patiesībai. Kompānija apgalvoja, ka enerģijas dzēriena lietošana uzlabošot darba ražīgumu, koncentrēšanās spējas un reakcijas ātrumu, kas esot par iemeslu augstākas cenas noteikšanai.
"Taču apsūdzības puse apgalvo, ka patiesībā "Red Bull" sniedzot pircējiem ne vairāk labumu kā kafijas tase," teikts advokātu biroja paziņojumā.
Ikviens, kurš iegādājies "Red Bull" dzērienu kopš 2002.gada 1.janvāra, var pieprasīt no kompānijas desmit dolāru (7,8 eiro) kompensāciju vai arī divus "Red Bull" produktus 15 dolāru (11,7 eiro) vērtībā, uzņēmumam apmaksājot pasta izdevumus.
Taču uz kompensāciju var pretendēt tikai 1,3 miljoni cilvēku, jo noteikts kopējās izmaksātās summas ierobežojums. Tā kā ziņas guvušas lielu popularitāti ASV medijos, domājams, ka kompensācijas prasītāju skaits būs liels.
Vietne, kurā var iesniegt savu pieteikumu, trešdien nedarbojās lielā apmeklētāju skaita dēļ.
"Red Bull" paziņoja, ka piekritis izlīgumam, lai izvairītos no "tiesāšanās izmaksām un sagādātajām neērtībām".
"Taču "Red Bull" neatkāpjas no viedokļa, ka tā mārketings vienmēr bijis patiess un atbilstošs, kā arī noliedz jebkāda noziedzīga nodarījuma vai atbildības esamību," teikts paziņojumā.
Lietu pret "Red Bull" 2013.gadā ierosināja Bendžamins Karīters, taču vēlāk viņam pievienojās vēl citi cilvēki. Viņš norādīja, ka enerģijas dzērienu ražotājs ignorējot akadēmiskajā žurnālā "Nutrition Reviews" un citos zinātniskajos avotos publicētos pētījumus, kuros atklāts, ka tā produkti nesniedz patērētājiem vairāk labuma kā kafijas tase.
Lai izlīgums stātos spēkā, tiesai tas vēl jāapstiprina. Sēde notiks Ņujorkā 2015.gada 1.maijā.
Saskaņā ar "Red Bull" mājaslapā sniegto informāciju pērn visā pasaulē pārdoti 5,3 miljardi enerģijas dzēriena bundžu.
LETA / Foto: shutterstock