Matīss: Latvijas tranzīta koridors funkcionēs arī tad, ja nebūs Krievijas kravu
Ja Krievijas izcelsmes kravas netiks novirzītas tranzītā caur Latviju, tas nenozīmē, ka tranzīta koridors nefunkcionēs un tranzīta kravu nebūs, intervijā aģentūrai LETA norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Kravas diversificējot, tās nākšot vai nu no Kazahstānas, Uzbekistānas, vai no Ķīnas, un tad tās nonāks Latvijā. "Šīs kravas tad nāks caur Krieviju un Baltkrieviju uz Latviju, un koridors funkcionēs jebkurā gadījumā. Tas funkcionēs pat tad, ja tur būs nulle Krievijas kravu. Strādājam taču pie tā, lai piesaistītu jaunas kravas," uzsver ministrs.
Dzelzceļa elektrifikācija būšot priekšrocība konkurētspējai. Uz Baltkrievijas un Latvijas robežas jeb Bigosova-Indra robežpunktā, patlaban esot vislielākā kravu plūsma. No Baltkrievijas uz Latvijas ostām ienākot puse no visām kravām, lai gan Baltkrievijas izcelsmes kravas ir 12%. Pārējās ir Krievijas, Kazahstānas un citu valstu kravas.
Kā ziņots, Krievijas amatpersonas ir paziņojušas, ka Krievijas kravas tik novirzītas uz pašas Krievijas ostām.