Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kāds ir mazais "Peugeot 208 Hybrid"

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

"Peugeot 208" ir viens no aizraujošākajiem mazās klases automobiļiem, ko tagad var nopirkt arī kā hibrīdu. Mazais dzeltenais auto dižosies ar satriecošu dizainu un taupīgu apetīti pret degvielu.

Zem motorpārsega nemana oranžos pašuzlādes hibrīda kabeļus. Lai saglabātu pēc iespējas pieejamāku cenu, "Peugeot" tomēr izvēlējies vienkāršotu elektrifikācijas modeli, tādējādi taupot gan naudu, gan vietu. Vieglā hibrīda baterija atrodas zem vadītāja sēdekļa, un neaizņem vietu bagāžniekā vai kur citur. Līdz ar to baterijas ietilpība ir uz pusi mazāka nekā pašuzlādes hibrīdiem - mazāk par vienu kilovatstundu bruto. Sistēmas pamatā ir 1,2 litru benzīna turbomotors, kas savienots ar "Peugeot" jaunumu - sešpakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kuras korpusā iemontēts 15 - 16 kW elektromotors.

foto: Ekrānuzņēmums
"Peugeot" izvēlējies vienkāršotu elektrifikācijas modeli, tādējādi taupot gan naudu, gan vietu.
"Peugeot" izvēlējies vienkāršotu elektrifikācijas modeli, tādējādi taupot gan naudu, gan vietu.

Līdz ar to hibrīds ir tikpat jaudīgs kā vājākais elektriskais "Peugeot e-208", tikai daudz, daudz lētāks. Iznesīgajā GT versijā elektomobilis būtu veselus 9000 dārgāks. Pat ar valsts subsīdiju tik un tā paliek 4,5 tūkstoši eiro. "208 Hybrid" ir divas jaudas versijas, taču praktiska jēga ir tikai no jaudīgākās. Tā maksā 28 700 eiro, kas mazauto nav maza summa. No otras puses, arī oriģinālais 208 GT ar 131 ZS benzīna dzinēju, kāda modelim sen vairs nav, arī nebija no lētākajiem. Un hibrīds iet vismaz tikpat labi. Oficiāli degvielas patēriņš ir 4,5 l uz simtu, tāpēc rāmi braucot ar 44 l bāku var veikt teju divreiz vairāk par tiem 600 km, ko košais "Peugeot" mums solīja pēc uzpildes. Hybrid ir vienīgais "Peugeot 208", kura maksimālais ātrums pārsniedz 200 km/h. Tas ir par 50 km/h vairāk nekā elektriskajam "208", un sola ievērojamu dinamikas rezervi arī pie mūsu atļautajiem ātrumiem.