Rīgā bedres uz ceļiem labo atbilstoši mākslīgā intelekta ieteikumiem
Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods LTV1 raidījumā "Rīta panorāma" atklāja, ka bedraino ceļu problēmas risināšanai tiks ņemta palīgā īpaša mākslīgā intelekta (AI) programma – bedres tiks “lāpītas” atbilstoši AI ieteiktajām prioritātēm.
Kā norāda Vaivods, jau divus gadus pašvaldība izmanto īpašu, Skandināvijā radītu AI programmu, kas palīdz pašvaldībām un ceļu apsaimniekotājiem tikt gala ar bedrēm uz ceļiem – AI ar skenēšanas palīdzību palīdz noteikt kuras ielas ir labā vai apmierinošā stāvoklī, kuras nodilušas līdz sliktai vai kritiskai situācijai.
"Jau divus gadus pielietojam arī datorredzes palīdzību, kur mākslīgais intelekts analizē ielu stāvokli, un faktiski mēs ar mākslīgā intelekta palīdzību redzam tās vietas, kur primāri ir jāveic seguma labošanas darbi. Paļausimies uz šo viedo datorredzi. Primāri labosim tās bedres, ko norāda viedā datorredze," Vaivodu cite Lsm.lv
Iepriekš Vaivods norādīja, ka šādos nelabvēlīgos apstākļos, kādi ir pašlaik, uz novecojušiem ceļu segumiem ātri veidojas bedres. Vairākus posmus, kuros Rīgā veidojas bedres, esot bijis paredzēts labot pagājušajā gadā, taču daudzas ielas un to posmi netika salaboti. Pagājušā nedēļā Rīgas ielās atkušņa dēļ daudzviet veidojās milzīgas peļķes, zem kurām bieži vien ir arī satiksmei bīstamas bedres.
Kritiskākā situācija esot Biķernieku ielā, Jaunciema gatvē, Mīlgrāvja ielā, Mīlgrāvja lokos un Viestura prospektā. Ar aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju satiksmei bīstamo bedru remonts tiek veikts neatkarīgi no laikapstākļiem - arī ziemas laikā.
Saremontēto ceļu kalpošanas laiku ietekmējot vairāki faktori - laikapstākļi, satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis. Tomēr šo darbu galvenais mērķis esot novērst satiksmei bīstamas situācijas, iepriekš norādījusi Rīgas dome.