"Kazahstānas dzelzceļš" par piemērotāko vietu jauna termināļa celšanai izvēlējies Klaipēdu
"Kazahstānas dzelzceļš" par piemērotāko vietu jauna termināļa celšanai Rīgas ostas vietā, iespējams, izvēlējies Klaipēdu, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".
Raidījums atskatās uz pirms diviem gadiem notikušo plašas Latvijas delegācijas viesošanos Kazahstānā. VAS "Latvijas dzelzceļš" prezidents Uģis Magonis toreiz apliecinājis, ka mērķis ir piesaistīt "Kazahstānas Dzelzceļu" par investoriem Latvijas ostās. Savukārt "Kazahstānas dzelzceļa" prezidents Askars Mamins apliecinājis, ka vēlas izveidot tiltu starp savu ostu Ķīnā un Rīgas ostu.
Taču raidījuma rīcībā nonākusi informācija, ka, iespējams, "Kazahstānas Dzelzceļš" izvēlējies celt termināli Klaipēdā. Esot parakstītas vairākas vienošanās starp kompānijām, tostarp par aktīvāku Lietuvas konteineru vilciena "Saule" izmantošanu. Šis vilciens perspektīvā domāts Eiropas Savienības un Ķīnas savienošanai.
Martā Lietuvas ārlietu ministrs Lins Linkevičs arī esot apsveicis Kazahstānu, ka viņi izvēlējušies Klaipēdu.
Rīgas ostas amatpersonas, vaicātas, vai “Kazahstānas Dzelzceļa” terminālis Rīgā nebūs, norādījušas, ka osta ir aktīva sadarbības meklējumos, bet tieši nenodarbojas ar kravu piesaisti.
Savukārt "Latvijas dzelzceļš" šonedēļ nav atbildējis, kā jāuztver paziņojumi par Kazahstānas kompānijas plāniem, solot atbildes sniegt vēlāk.
Patlaban "Latvijas dzelzceļš" bilancē Kazahstānas kravas veido nepilnus 3%.
Jau vēstīts, ka koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no mātesuzņēmuma valsts AS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".
AS "Latvijas Dzelzceļš" pērn infrastruktūrā investēja 220,15 miljonus eiro, savukārt šogad plānoti 166,73 miljoni eiro, preses konferencē informēja uzņēmuma prezidents Magonis
Kā ziņots, pērn Rīgas ostā pārkrauti 41,08 miljoni tonnu, un tas ir par 15,8% vairāk nekā 2013.gadā. Ventspilī pārkrauti 26,2 miljoni tonnu, kas ir par 8,9% mazāk nekā 2013.gadā, bet Liepājā pārkrauti 5,3 miljoni tonnu, kas ir par 9,5% vairāk nekā pērn.
LETA