Aptauja: 51% Latvijas iedzīvotāju nav atļauts ņemt savu mājdzīvnieku līdzi uz darba vietu
Bizness un ekonomika

Aptauja: 51% Latvijas iedzīvotāju nav atļauts ņemt savu mājdzīvnieku līdzi uz darba vietu

Jauns.lv

Globālā mājdzīvnieku barības, saldumu un citu pārtikas produktu ražotāja “Mars” aptaujas* dati liecina, ka vairāk nekā pusei jeb 51% strādājošo Latvijas iedzīvotāju nav atļauts ņemt līdzi uz darbavietu savu mājdzīvnieku. Tikmēr 19% aptaujāto atklāj, ka to atļauts darīt tikai īpašos gadījumos, piemēram, ja mājdzīvnieks jāved pie veterinārārsta vai mājās nav neviena cita, kas varētu par dzīvnieku parūpēties. Tikmēr “Mars” pieredze rāda, ka mājdzīvnieki darbavietā palīdz uzlabot produktivitāti, mazināt stresu, palielināt darbinieku fizisko aktivitāti, kā arī sociālo mijiedarbību kolektīvā.

Kamēr 51% strādājošo Latvijas iedzīvotāju nav atļauts ņemt līdzi mājdzīvnieku uz darbavietu, 12% atklājuši, ka viņiem tas ir atļauts, bet 7% to drīkst darīt tikai atsevišķos gadījumos. 2% aptaujāto atzina, ka pašlaik nestrādā, taču mājdzīvnieku ņemšana līdzi uz darbavietu bijusi atļauta viņu iepriekšējā darbā. Trešā daļa jeb 28% aptaujāto nezināja atbildi vai arī šobrīd nestrādāja.

Lielākā daļa iedzīvotāju, kuri uz biroju nedrīkst ņemt līdzi, piemēram, kaķi vai suni, ir vecumā no 40 līdz 59 gadiem, savukārt lielākā daļa, kas to drīkst darīt, ir vecumā no 18 līdz 29 gadiem.

Skaiste Sruogaite, “Mars” korporatīvās komunikācijas direktore Baltijas, Balkānu un Adrijas jūras valstīs, kā arī Ukrainā un Izraēlā norāda: “Aptaujas rezultāti liecina, ka ir jādara vairāk, lai uzturētu harmoniju starp mājdzīvniekiem un cilvēkiem. “Mars” ir uzņēmums, kas strādā ar mērķi veidot “labāku pasauli mājdzīvniekiem”. Tas nozīmē, ka uzņēmums ne tikai ražo augstākās kvalitātes mājdzīvnieku barību, bet arī meklē risinājumus, kā radīt ilgtspējīgāku pasauli mājdzīvniekiem un cilvēkiem. Runājot par darba vidi, mājdzīvnieki tajā var radīt pozitīvu ietekmi, uzlabojot savstarpējo saikni starp četrkājaini un viņa saimnieku, palielinot cilvēku produktivitāti, palīdzot darbiniekiem būt aktīviem arī darba vietā, kā arī  samazinot stresu un radot ļoti īpašu, dzīvespriecīgu atmosfēru.”

“Mars” visā pasaulē vienmēr ļauj darbinieku mājdzīvniekiem viesoties uzņēmuma birojos un mudina arī citus uzņēmumus ieviest mājdzīvniekiem draudzīgāku politiku. Pēdējo 10 gadu laikā “Mars” ir iekārtojis uzņēmuma birojus, ņemot vērā mājdzīvnieku vajadzības, tostarp izveidojot suņu pastaigu maršrutus, rotaļu laukumus, mājdzīvniekiem draudzīgas sanāksmju telpas un citas aktivitāšu zonas. Uzņēmums arī aktīvi strādā un iegulda resursus, lai ar pētījumu palīdzību atklātu svarīgus faktus par mājdzīvnieku veselību un labklājību, kā arī ražotu ilgtspējīgāku barību.

Gadu desmitiem “Mars” zinātnes institūtā “Waltham Petcare” ir veikti neskaitāmi pētījumi par cilvēku un dzīvnieku mijiedarbību. Uzņēmuma pētnieki katru dienu atklāj jaunus faktus par mājdzīvnieku veselību un labbūtību, sniedzot iespēju to īpašniekiem izvēlēties ilgtspējīgus mājdzīvnieku barības produktus, tā vienlaikus cenšoties sasniegt mērķi par labāku un zaļāku pasauli.

"Nesen esam nākuši klajā ar jauno “Sheba” mājdzīvnieku barības iepakojumu, kas ir izgatavots no pārstrādātas plastmasas. Pateicoties šai inovācijai, “Mars” ir kļuvis par pirmo uzņēmumu dzīvnieku barības nozarē, kas mitrās barības iepakojumā izmanto pārtikai nekaitīgu, pārstrādātu materiālu. Turklāt, sadarbojoties ar Pasaules Dabas fondu, “Mars” mājdzīvnieku barības ražošanā neizmanto izejvielas no apdraudētu dzīvnieku sugām. Tāpat uzņēmums ir apņēmies mājdzīvnieku barības ražošanā izmantot zivis, kas iegūtas ilgtspējīgi,” norāda S. Sruogaite.

Mars” misija ir padarīt pasauli labāku cilvēkiem un viņu četrkājainajiem draugiem. Šī mērķa ietvaros uzņēmums strādā arī pie risinājumiem, kas ļautu maksimāli samazināt mājdzīvnieku skaitu uz ielām, atvieglot mājdzīvnieku īpašniekiem piekļuvi kvalitatīvai dzīvnieku pārtikai, nodrošinot ilgtspējīgas izvēles iespējas, kā arī mudināt uzņēmumus ļaut mājdzīvniekiem atrasties darbavietā u.tml.

Aptauju veica “Mars Latvia” 2022.gada oktobrī, sadarbojoties ar pētījumu kompāniju “Norstat Latvia”. Aptaujā piedalījās vairāk nekā 1000 Latvijā dzīvojoši, ekonomiski aktīvi iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.