“Ja godīgi, biju pārsteigta!” Bankas darbiniece pamēģina vairāk braukt ar sabiedrisko transportu
foto: LETA
Tramvajs pieturā.
Bizness un ekonomika

“Ja godīgi, biju pārsteigta!” Bankas darbiniece pamēģina vairāk braukt ar sabiedrisko transportu

Jauns.lv

Ikdienas paradumu izvērtēšana un to maiņa var palīdzēt veiksmīgāk izdzīvot gaidāmajā ziemā, kad tiek prognozēta ievērojama preču un pakalpojumu sadārdzināšanās. "SEB bankas" Privātpersonu segmenta vadītāja Elīna Kalniņa intervijā portālam Jauns.lv ieteica, ka iedzīvotāji var mēģināt ieekonomēt, mainot savus ūdens, elektrības un transporta izmantošanas paradumus. Arī viņa pati nesen izmēģināja vairāk pārvietoties ar sabiedrisko transportu un saprata, ka tas ir daudz ērtāk, nekā bija domāts.

“Pirmkārt, līdz šim brīdim mēs droši vien ikdienā neaizdomājāmies par to, kā mēs tērējam resursus, piemēram, cik daudz mēs patērējam ūdeni. Vai tad, kad tīram zobus, mēs ūdens krānu aiztaisām vai neaiztaisām?

Kā mums mājās strādā elektrība? Kādas spuldzītes mums ir ieskrūvētas? Cik daudz elektrības tās patērē?

Man liekas, ka mēs līdz šim par to nedomājām, jo elektrības izdevumi bija tādi, kurus mēs kopumā varējām atļauties samaksāt. Tie neradīja mums nekādas problēmas un nelika aizdomāties par to, ka tas varētu būt dārgi.

Varbūt visa ģimene var skatīties vienu televizoru?

Bet šajos apstākļos, man liekas, ir svarīgi paskatīties, uz to: ja mājās ir divi televizori, varbūt var skatīties vienu. Ja ir daudz spuldzīšu, tad var paskatīties, kāds ir to patēriņš, un varbūt tās var nomainīt uz ekonomiskajām, jo ir iespēja ietaupīt uz tā rēķina.

Šeit nav stāsts par to, ka būtu jābeidz lietot elektrība. Pilnīgi noteikti nē! Bet varam skatīties uz veidu, kā mēs to patērējam, un samazināt elektrības patēriņu. Līdzīgi ir ar ūdeni.”

Iet kājām, mīties ar riteni vai braukt ar autobusu citā laikā

Ja arī sabiedriskais transports tik tiešām nepatīk, tad ir alternatīvi varianti. Atkarībā no tā, cik tālu ir jādodas, var iet kājām, kas ir veselīgi. Var braukt ar riteni, kamēr vēl nav iestājusies ziemas sezona.

“Iespējams, var izvēlēties citu braukšanas laiku, kad sabiedriskais transports nav tik pārpildīts. Mēs jau zinām, ka rīti un vakari ir tas laiks, kad tiešām nav patīkami braukt sabiedriskajā transportā, jo tur ir ļoti daudz cilvēku. Arī zinot veselības situāciju apkārt, varbūt tas nebūtu ieteicamākais.”

Pamēģināt braukt ar autobusu dienas vidū

Bet var pamēģināt izplānot savu dienu tā, lai pārvietošanās ar sabiedrisko transportu notiktu dienas vidū. Tiesa, tad, ja to ļauj darba specifika.

“Protams, paradumu maiņa vienmēr kaut kādā mērā būs izkāpšana no komforta zonas, bet tikai tā mēs varam kaut ko sasniegt.”

Apzināti izvēlējās sabiedrisko transportu

Kalniņa padalījās arī savā personiskajā pieredzē. Vēl nesen viņai sabiedriskais transports nešķita labākā alternatīva, salīdzinot ar pārvietošanos ar auto. Viņu nemaz neiepriecināja doma, ka būs jābrauc ar sabiedrisko transportu. “Bet pēdējās nedēļas laikā es apzināti mēģināju to izmantot. Ja godīgi, biju pārsteigta!

Var redzēt, ka pārvadāšanas uzņēmums arī mēģina attīstīties un uzlabot braucēju komfortu. Maršrutos ir lielāki autobusi. Nevienu reizi nebija tā, ka es nedabūtu sēdvietu. Vienmēr varēju sēdēt.

Turklāt es nebraucu dienas vidū. Es braucu tad, kad sākās un beidzās darbs. Tā kā ir diezgan ērti [pārvietoties] arī ar sabiedrisko transportu!” bankas pārstāve dalījās savā pieredzē.