"airBaltic" akciju kotācija biržā varētu sākties agrākais 2024. gadā
foto: Paula Čurkste/LETA
"airBaltic" akciju sākotnējais publiskais piedāvājums varētu notikt 2024. gadā.
Bizness un ekonomika

"airBaltic" akciju kotācija biržā varētu sākties agrākais 2024. gadā

Jauns.lv / LETA

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" akciju kotācija biržā varētu sākties agrākais 2024. gadā, trešdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

"Plāns tagad ir akciju kotāciju sākt agrākais 2024. gadā. Mums ir jāparāda, ka pelnām, un tas varētu notikt nākamajā gadā," sacīja Gauss, piebilstot, ka kompānijas akcijas plānots kotēt gan "Nasdaq Riga", gan arī starptautiski.

Viņš arī atzīmēja, ka aviokompānija cenšas atsākt strādāt ar peļņu, cik vien ātri iespējams, taču šim gadam vēl tiek prognozēti būtiski zaudējumi. Konkrētu plānoto zaudējumu apmēru "airBaltic" izpilddirektors gan neatklāja.

Vienlaikus Gauss minēja, ka 2022. gada sākums bija sarežģīts, bet šobrīd situācija ļoti strauji uzlabojas, tomēr šis paaugstinātais pieprasījums pēc lidojumiem visā Eiropā rada problēmas aviācijas nozarē, tostarp lidojumu kavējumus.

Jau ziņots, ka 2020. gada jūlija sākumā Eiropas Komisija (EK) pēc vairāku mēnešu izvērtēšanas atbalstīja Latvijas valdības lēmumu "airBaltic" pamatkapitālā ieguldīt 250 miljonus eiro, lai sniegtu atbalstu Covid-19 krīzes pārvarēšanai. Vienlaikus EK lēmums paredz Latvijai piecu līdz septiņu gadu laikā ieguldījumu atgūt.

2020. gada septembrī Gauss intervijā sacīja, ka "airBaltic" akcijas biržā plāno kotēt 2022. gada beigās vai 2023. gada sākumā.

Viņš skaidroja, ka brīdī, kad "airBaltic" devās pie valdības prasīt atbalstu, bija skaidrs, ka uzņēmuma akcijas tiks kotētas biržā un tiks rīkots akciju sākotnējais publiskais piedāvājums.

Taču vēlāk aviokompānija ziņoja, ka "airBaltic" akciju sākotnējais publiskais piedāvājums varētu notikt 2023. vai 2024. gadā.

Tāpat vēstīts, ka "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.