"Kā tas vispār tika apstiprināts?" Soctīklu lietotāji nosodījuši Citroen reklāmu par seksuālas uzmākšanās veicināšanu
Franču auto ražotājs Citroen no pārraidīšanas atsaucis reklāmu, kura guvusi plašu nosodījumu par sieviešu vajāšanas atbalstīšanu. Tajā piedalījās arī arābu popmūzikas megazvaigzne Amirs Diabs.
Reklāmā, kas decembra sākumā tika izplatīta ēģiptiešu sociālajos tīklos, 60 gadus vecā popzvaigzne izmanto fotokameru, kas uzstādīta automašīnas atpakaļskata spogulī, lai slepus nofotografētu sievieti.
Videoklipā sieviete nesniedz atļauju viņu fotografēt, bet Diabs ir redzams smaidīdami skatoties uz attēlu, kuru pārsūtījis uz savu telefonu. Pēcāk viņš uzaicina sievieti pievienoties viņam mašīnā.
Reklāma tika kritizēta Ēģiptes sociālajos medijos. 2019. gadā 90% sieviešu vecumā no 18 līdz 39 gadiem cieta no uzmākšanās, liecina Arābu Barometra veikts pētījums.
"Fotogrāfēt sievieti bez viņas atļaujas ir biedējoši," platformā "Twitter" reklāmu komentēja sieviešu tiesību aizstāve Rīla Abdelatifa
Cits kritiķis, Ahmeds Tavfīks apšaubīja, kā kompānija varēja domāt, ka reklāmas izveide ir bijusi laba doma. "Kā tas vispār tika apstiprināts?" viņš komentēja zem Citroen "Intagram" ieraksta.
Ceturtdien Citroen paziņoja par reklāmas atsaukšanu. “Mēs esam informēti, ka aina ir tikusi uztverta kā nepiemērota,” uzņēmums paziņoja “Instagram”.
Tomēr kritika skārusi arī pašu mūziķi, nosodot viņu par dalību videoklipā un nespēju atvainoties. Amirs Diabs reklāmu publicēja savos sociālo tīklu profilos, kur tās skatījumi mērāmi vairākos miljonos.