Auto ziņas: lēts un nopērkams uzreiz. Šodien tā ir priekšrocība
Iztēlosimies, ka uzņēmumam pienācis laiks atjaunot vieglo automašīnu parku. Pilnīgi loģiski, tas sāk raudzīties pēc tirgū populāriem kompaktklases auto, kurus cer saņemt ne vēlāk kā pēc trim mēnešiem - bet labāk pat agrāk. Bet mūsdienās tā ir problēma, un jāsāk lūkoties, kas pieejams uz vietas. Mums ir viens variants. Tas ir feislifta "Fiat Tipo".
"Tipo ir standarta kompaktklases automobilis. Izmēra un cenas izdevīgās attiecības dēļ Rietumeiropā tas sastopams daudz biežāk nekā pie mums," stāsta Normunds Avotiņš.
Tehniski Fiat Tipo dzīve griežas ap motoru, kas pats griežas te motortelpā. Tas ir vienlitra turbo. Vēl var dabūt arī 1,3 dīzeli, bet tas pieejams vienā vienīgā komplektācijā.
Nu tad rauj viņu kociņš, to dīzeli! Labāk paskatīsimies, kā izskatās Fiat Tipo kabīnē.
Lai ieraudzītu jaunumus salonā, jāiedarbina dzinējs. Ar atslēgu. Oho! Izrādās, te tagad ir virtuālais panelis!
Lielāko daļu aizņem infodisplejs, kas rāda teju visu iespējamo informāciju, varbūt izņemot biržas kursu.
Centrālais ekrāns ir tāds pats kā Fiat 500e. Platformāta, ar labu izšķirtspēju un ātrāku procesoru.
Ieliekot atpakaļgaitā, gan atklājas specifisks efekts - sākumā šķiet, ka mašīnu ieskāvusi biez migla. Te Fiatam vēl jāpiestrādā.
Pārnesumkārba ir tikai mehāniskā, ar 5 ātrumiem. Tikpat analoga ir stāvbremze. Bet kas tas tāds? Ā, tā ir skaļuma poga. Elektrofiatā tā ir kaut kur šeit, tad nu bija tai jāatrod vieta arī parastā automobilī.
Īstenībā tas zīmējums un grafika ir ļoti līdzīga Ferrari. Bez jokiem. Beidzot tas ir noticis! Katrā Fiatā ir gabaliņš Ferrari!
Kam tāds Fiat Tipo būtu vajadzīgs? Pirmkārt, privātajiem, otrkārt, tirdzniecības aģentiem, kam jābrauc uz lauku veikaliņiem pa sliktu asfaltu un bieži pa granti. Automašīnai ir liels klīrenss.
100. Jā, tieši simt zirgspēku ir mašīnai, Pietiek, jo te gan cilvēki pārsvarā brauc vienatnē, maksimums, divi. Un varbūt vēl kādus reklāmas paraugus.Tā tomēr ir vairāk darba mašīna. Ja šai ģimenei ir mazdārziņš vai lauki, tad tur Tipo arī der.
Un, protams, jautājums, cik tad tas viss maksā? Sedans vispār ir pa lēto, 16 000 eiro ar pamataprīkojumu, Ja gribas ko greznāku, tad 18 000 par universāli. Labāk aprīkotās mašīnas, kur viss ir tā kā šeit, tās maksā 21 500 - 22 000 eiro.
Šajā komplektācijā Tipo Life viss, ko jūs redzat, ir standartā. Virtuālais panelis, televizors....pat bezvadu lādētājs. Viss ir iekšā par 21 500 eiro.
Krievu žigulis, kā zināms, radās no Fiat, un Tipo saglabājies kaut kas no pieticīgajām tautas automašīnām - piemēram, mazgājams durvju apšuvums un pilnizmēra rezerves ritenis. Taču Fiat dīleris Autobrava dod Tipo piecu gadu garantiju - apņemšanos, par kādu žiguļu laikā nevarēja pat sapņot.
Secinājumi
Labajos laikos mēs skatījāmies tādam "Fiat Tipo" garām un pāri. Tagad, kad šādu auto var dabūt uzreiz, nevis pēc 7 mēnešiem, varbūt pienākusi Fiat zvaigžņu stunda?