Auto ziņas: vai Mini ar piecām durvīm joprojām ir īsts Mini?
Tālajā 1959. gadā Mini bija mazs, ekonomisks automobilis ar divām durvīm un pa ritenim katrā stūrī. Šodien mēs brauksim ar 3. paaudzes Mini hečbeku, kam ir nevis trīs, bet piecas durvis!
Jūs jautāsit - vai tad tā nebija jau no 2001. gada? Nebūt nē. Mini hečbeks ar piecām durvīm un pagarinātu virsbūvi iznāca tikai 2014. gadā. Mini durvju skaitu izmainīja krietni agrāk iznākušais Clubman un ļoti populārais krosovera tipa modelis Countryman 2021. gada Mini saņēmis LED starmešus standartā priekšā, britu karoga dekoru lukturos aizmugurē, kā arī virkni jaunu krāsu toņu. Zaļais British Racing Green gan ir īsta klasika. Dekoratīvi un tikai Mini raksturīgi jauninājumu parādījušies joprojām ekstravagantajā automašīnas salonā. Viens no redzamākajiem ir šī tik ļoti angliskā sēdekļu apdare.
“Mini salonu neviens neuzdrīkstētos dēvēt par konservatīvu, taču konsekvence ir apbrīnojama,” sāsta Normunds Avotiņš.
Pirms divdesmit gadiem Mini panelis ar apaļu centrālo "pulksteni" un jocīgiem slēdžiem pogu vietā tika uzskatīts par tīrāko avangardu.
“Bet tagad paskatieties uz mūsdienu "parastajiem" auto saloniem. Piemēram, jaunais Golf. Būtībā tev no jauna jāmācās lietot Volkswagen. Bet Mini ir tāds pats kā pirms 20 gadiem”.
Labi - stūresrats, elektroniskais displejs aiz tā, automāta svira un Apple Car Play saskarne lielākā un dzidrākā ekrānā ir jauni.
“Bet būtībā visas šīs aviācijas tipa pogas, tumbleri, viss ir tieši tāds pats kā 2001 gadā. Lūk to es saucu par attieksmi un uzticību tradīcijām Pusotra litra 3 cilindru turbomotors, automātiskā kārba, neliels svars un... lieliska starta poga.”
Un - tikpat lieliska braukšana! Ar 136 zirgspēkiem Mini Cooper vairāk izskatās pēc pilsētas auto, vai ne? Tā jau arī ir, taču pārsteidz lūk, kas - mašīna no Oksfordas neļauj sev darīt pāri arī uz lielās šosejas.
“Sevišķi, ja ieslēdz šo režīmu - Sport! Un tur uzzīmēt nevis rūtots karogs vai kaut kāds sprādziens, bet gan kartings! Tātad - Mini piecu durvju hēčbeks ir garāks un praktiskāks par 3 durvju versiju un tikpat izveicīgs. Nesākšu jūs mānīt, ka 5D hečbekam aizmugurē ir traki daudz vietas, bet drusku ērtāk nekā īsajā Mini šeit tomēr ir,” turnína Avotiņš.
Pavadot ar šo jauko automašīnu ilgāku laiku, var pamanīt, ka Mini tomēr domājis arī par ne tik saulainām dienām. Balstiekārta par spīti zemprofila riepām cienījami panes visādas grambas, bet riteņu arkas un sliekšņus sargā nekrāsota plastmasa.