Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: kas notiek, ja motorā tiek ūdens? Meistara padoms

Auto ziņas

Jauns.lv

Hidrotrieciens. Vairumam autovadītāju šis termins neizsaka pilnīgi neko, iekams stipru lietavu laikā nav gadījies, kā mēdz teikt, ieraut motorā ūdeni. Dzinēja šķaudīšana ir mazākais ļaunums. Ko šāds piedzīvojums var nodarīt iekšdedzes dzinējam, skaidrojam kopā ar Bosch Car Service speciālistu Arti Anspoku.

Kā izvairīties no iespējama hidrotrieciena?

Pirmkārt, samazināt ātrumu. Noteikti izvērtēt peļķes lielumu un dziļumu pēc priekšā braucošās mašīnas. Uzreiz nebraukt, pagaidīt, kamēr norimst vilnis, cauri braukt lēni un vienmērīgi, lai auto purngalā neveidojas vilnis. Vieglās automašīnas gaisa iesūkšanas atvere atrodas priekšā aptuveni 50 - 70 cm augstumā. Krosoveriem un apvidus auto tā ir augstāk, turklāt nereti novirzīta sānos vai pat izveidota caur motorpārsegu, lai samazinātu ūdens iekļūšanas iespēju. Īstus visurgājējus drošības labas aprīko ar papildus gaisa savākšanas caurulēm jeb tā sauktajiem snorkeliem.

Kā noteikt, cik nopietni ir bojājumi?

Viss atkarīgs no skaņas, ar kādu mašīna apstājas. Ja būs lieli krakšķi, remonts būs dārgāks. Nekādā gadījumā nevajag mēģināt iedarbināt. Obligāti doties uz servisu ar autoevakuatoru.

Cik varētu izmaksāt dzinēja remonts pēc hidrotrieciena?

Remonts varētu būt no pāris simtiem līdz pāris tūkstošiem.

Kāda tipa dzinēji vieglāk pārcieš hidrotriecienu?

Dīzeļmotoriem hidrotriecieni ir vieglāk panesami.

Vai hibrīddzinēji ir labāk pasargāti pret hidrotriecienu?

Hibrīdam tas būs mazāk, jo motors ieslēdzas - izslēdzas, strādā ar mazākiem apgriezieniem.

Vai hidrotrieciens bīstams arī elektromobiļiem?

Elektromotoram nevajadzētu nekam notikt, jo visi savienojumi ir hermētiski noslēgti. Pats trakākais un dārgākais elektromobiļiem ir baterijas. Lai gan elektromobiļa dzinējam nav degkameras un virzuļu grupas, ko sabojāt, tik un tā jāizvairās no pārgalvīgas iebraukšanas dziļās peļķēs.