Volkswagen izziņo plānus līdz 2030.gadam kļūt par tehnoloģiju uzņēmumu
foto: Glyn Thomas Photography / Alamy/ Vida Press
Auto un tehnoloģijas

Volkswagen izziņo plānus līdz 2030.gadam kļūt par tehnoloģiju uzņēmumu

Jauns.lv

Volkswagen plāno kļūt par tehnoloģiju uzņēmumu, kas nodrošina uz programmatūru balstītu mobilitāti. Ar jauno stratēģiju ACCELERATE, uzņēmums laikus sagatavosies izmaiņām auto ražošanas nozarē. Tāpat kā Volkswagen apņēmīgi rādīja priekšzīmi ar savu globālo elektrifikācijas projektu un plašo modeļu portfeli, tas tagad paātrina vairāku citu nākotnes problēmu atrisināšanu - programmatūras ieviešana automobiļos un digitāla klientu pieredze kļūs par nozīmīgiem pamata elementiem. Ieviešot uz datiem balstītus biznesa modeļus, uzņēmums cenšas piesaistīt jaunas klientu grupas un nodrošināt papildu ienākumus. Volkswagen lielai daļai sabiedrības līdz desmitgades beigām arī nodrošinās autonomās automobiļu vadības iespējas.

"E-mobilitāte bija tikai sākums - patiesās pārmaiņas vēl ir tikai priekšā. Ar savu stratēģiju mēs paātrināsim virzību pretī digitālai nākotnei. Turpmākajos gados, mēs izmainīsim Volkswagen vairāk nekā jebkad agrāk," norāda Volkswagen izpilddirektors Ralfs Brandsteters (Ralf Brandstätter).

2016.gadā Volkswagen aizsāka savu ambiciozo transformāciju un nozarē plašāko elektrifikācijas projektu ar TRANSFORM 2025+ stratēģiju. Ar stratēģiju ACCELERATE Volkswagen tagad vēlas pārveidot uzņēmumu par pievilcīgāko ilgtspējīgas mobilitātes zīmolu. Uzņēmums paātrinātajai transformācijai noteicis trīs stratēģiskos vērtību veicinātājus - zīmola vērtība, pielāgojamas platformas un vērtīgs uzņēmums -, un katru no tiem atbalsta konkrēti pasākumi un ambiciozi mērķi.

Programmatūras integrēšana kļūs par Volkswagen pamata kompetenci

Uzņēmuma lielie ražošanas apjomi nodrošinās nepieciešamo programmatūras ieviešanu grupā. Tādējādi programmatūras integrēšana automobiļos un digitālā klientu pieredze kļūs par Volkswagen biznesa pamata elementiem. Volkswagen attīsta uz klientiem centrētu digitālu ekosistēmu, ID. saimes modeļiem veidojot ceļu pēctečiem. Šim nolūkam Volkswagen izveidojis ID. Digital projekta vienību, kas, sākot no 2021.gada vasaras, ik pa 12 nedēļām nodrošinās Over-the-air atjauninājumus. Tādējādi tiks garantēta automobiļu atjaunināšana visu to dzīves ciklu, un tie kļūs aizvien labāki, pateicoties jaunām funkcijām. Sagaidāms, ka vien divu gadu laikā pa ceļiem pārvietosies vairāk nekā 500 000 tīklā pilnībā savienotu automobiļu, ar kuriem Volkswagen spēs jaunām funkcijām nodot tiešas klientu atsauksmes.

Biznesa modelis 2.0 - jauni klienti un papildu ienākumi

Pārvēršot automobiļus par uz programmatūru balstītiem produktiem, Volkswagen rada priekšnosacījumus jauniem, uz datiem balstītiem biznesa modeļiem, kuru mērķis ir samazināt piekļuves šķēršļus individuālajai mobilitātei, vienlaikus piedāvājot klientiem ļoti pievilcīgas pakalpojumu pakotnes. Tādējādi Volkswagen plāno nodrošināt klientiem nozīmīgas funkcijas visu automobiļa kalpošanas mūžu - uzlādes un enerģijas pakalpojumus, uz programmatūru balstītas funkcijas, kuras klienti rezervē pēc nepieciešamības, vai arī automatizētu braukšanu. Šāda pieeja arī sniegs uzņēmumam papildu ienākumus.

Uzņēmums arī samazinās automobiļu portfeļa struktūras sarežģītību. Automobiļu paaudzes nākotnē tiks ražotas ar krietni mazāku versiju skaitu. Individuālās konfigurācijas, kad tiek iegādāts automobilis, vairs netiks noteiktas ar tehnisko nodrošinājumu. Automobilim būs gandrīz viss nepieciešamais, un klienti jebkurā laikā pēc pieprasījuma spēs iegūt vēlamās funkcijas, izmantojot automašīnas digitālo ekosistēmu. Tādējādi tiks samazināta ražošanas sarežģītība.

Skaidrs plāns rentabilitātes palielināšanai

Volkswagen līdz 2025.gadam atvēlējis aptuveni 16 miljardu eiro investīcijas nākotnes e-mobilitātei, hibridizācijai un digitalizācijai. Lai finansētu šīs investīcijas, uzņēmums sistemātiski strādās pie tā, lai palielinātu savu efektivitāti ar stratēģiju ACCELERATE. Prognozēto pamatdarbības peļņas normu vismaz 6% apmērā paredzēts sasniegt līdz 2023.gadam, kā arī to nodrošināt ilgtermiņā.

Ātrāka e-mobilitātes izvēršana

Volkswagen atkal plāno strauji paātrināt globālo elektrifikācijas kustību - līdz 2030.gadam zīmols Eiropā audzēs savu tirgus daļu un 70% no visiem piegādātajiem auto būs pilnībā elektriski, dubultojot iepriekš noteikto mērķi 35% apmērā. Lai to sasniegtu, Volkswagen tirgū laidīs vismaz vienu jaunu elektrisko automobili ik gadu. To 2021.gada pirmajā pusgadā aizsāks visu riteņu piedziņas modelis ID.4 GTX, kam otrajā pusgadā sekos sportiskais ID.51. Plāni attiecībā uz elektrisko automobili no ID.3 saimes ar sākuma cenu no 20 000 eiro, paātrināti par diviem gadiem, tagad paredzot tā nonākšanu tirgū 2025.gadā.

Volkswagen pastāvīgi optimizēs modulāro elektroauto platformu (MEB) ar paātrināšanās, uzlādes jaudas un nobraukuma distances uzlabojumiem. Volkswagen izmantos arī savas priekšrocības nākamās paaudzes, augstas veiktspējas elektriskās piedziņas automāšīnu izveidei ar jaunu instrumetu rīku - Scalable Systems Platform. Tā pirmo reizi tiks izmantota 2026.gadā Volkswagen projektā Trinity.

Paralēli elektrifikācijas kampaņai uzņēmums arī turpinās attīstīt iekšdedzes dzinēju automobiļus. Visiem pamata modeļiem, tostarp Golf, Tiguan, Passat un T-ROC, būs jaunas versijas. Papildus tam Volkswagen pamata produktu nākamās paaudzes versijas tiks aprīkotas ar jaunākās paaudzes plug-in hibrīda tehnoloģiju, tiem spējot ar elektromotoru nobrukt līdz 100 kilometriem.

Trinity paplašinās autonomo braukšanu

Visu, ko Volkswagen ieplānojis nākotnei, klienti pirmo reizi spēs izbaudīt automobilī 2026.gadā. Modelī Trinity tiks apvienoti visi šie elementi. Šis automobilis noteiks jaunus standartus trīs jomās - tehnoloģijās, attiecībā uz biznesa modeli 2.0 un ar jaunu ražošanas pieeju Volfsburgas rūpnīcā.

Trinity iesākumā nodrošinās Level 2+, bet nākotnē arī Level 4 autonomo braukšanu. "Trinity mūsu klientiem kļūs par sava veida laika mašīnu, ietaupot viņiem laiku un stresu. Taču šī tehnoloģija nedrīkst būt paredzēta tikai atlasītai elitei, tāpēc mēs to pielāgojam, lai tā būtu pieejama lielam skaitam klientu," papildina Ralfs Brandsteters.

Automobiļu tirdzniecības apjoms, kas sasniedz sešus miljonus vienību gadā, nodrošina uzņēmumam kritisko masu, lai tas spētu izvērst autonomo braukšanu, kuras izstrāde ir izsmalcināta, un ieviest to tirgos visā pasaulē. Tāpēc, sākot ar Trinity 2026.gadā, Volkswagen uzņēmies vadību Volkswagen grupā, starp pilnībā savienotām automašīnām izveidojot neirālo tīklu, ar kura palīdzību automobiļi nepārtraukti apmainīsies ar datiem, piemēram, par satiksmes situāciju, šķēršļiem vai negadījumiem. Tas ļaus Volkswagen izveidot pašmācības sistēmu ar miljoniem automobiļu, kas sniegs labumu visas grupas zīmolu klientiem.

Par Volkswagen:

Volkswagen ir viens no pasaulē veiksmīgākajiem lielapjoma autoražotājiem. Uzņēmumam ir 50 rūpnīcas 14 valstīs, kurās tiek ražoti automobiļi klientiem vairāk nekā 150 tirgos. Volkswagen 2020.gadā pasaulē piegādāja 5,3 miljonus vieglo automašīnu. Klientiem Baltijā Volkswagen pērn piegādāja 5 102, savukārt zīmola tirgus daļa veidoja 9,6%. Volkswagen vīzija ir "Pārvietot cilvēkus un virzīt viņus uz priekšu". Volkswagen neatlaidīgi virzās uz priekšu, nepārtraukti attīstot savu automobiļu ražošanu. E-mobilitāte, viedā mobilitāte un zīmola digitālā transformācija ir būtiskākie stratēģiskie temati nākotnē.