Mobilie telefoni ir zināšanu avots, kas vienmēr pa rokai
Mūsdienās cilvēkiem ir grūti iedomāties savu dzīvi bez mobila telefona, arī lielākai daļai bērnu jau pirmsskolas vecumā ir pazīstami mobilie telefoni. Vecāki, protams, vēlas, lai bērns vairāk laika pavada svaigā gaisā, tiešā saskarsmē ar vienaudžiem, bet bērniem patīk pavadīt laiku telefonā. Arī attīstoties attālinātajām mācību procesam, jārēķinās, ka viedtālrunis vai planšetdators var kļūt par neatņemamu mācību procesa sastāvdaļu.
Daudzās valstīs, piemēram, ASV, Francijā un Grieķijā, mobilie telefoni skolās ir aizliegti. Parasti skolēniem ir atļauts ņemt savas viedierīces uz skolu, taču viņi nevar tas ņemt ārā no skolas somām, runāt pa telefonu, ierakstīt audio failus, fotografēt vai uzņemt video. Noteikumu ievērošanu kontrolē skolotāji, bet par pārkāpumiem skolēniem draud aizrādījumi un stingri disciplinārsodi, piemēram, par īpaši ļaunprātīgu pārkāpumu – telefona izmantošanu špikošanai eksāmena laikā.
Mobilie telefoni ir gandrīz visiem skolēniem visā pasaulē, tāpēc aizliegt tos ir bezjēdzīgi. Bet var izvērtēt tos no produktivitātes viedokļa: tas ir zināšanu avots, kas ir vienmēr pieejams. Protams, ir arī daži trūkumi. Mobilie telefoni novērš uzmanību mācību procesa laika, arī starpbrīžos bērni spēlē spēles, lieto sociālos tīklus un visādas izklaidējošas lietotnes, nevis komunicē ar klasesbiedriem. Tomēr mobilais telefons jau ir kļuvis par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, tāpēc jāmēģina izmantot viedtālruni vai planšetdatoru, lai sekmēt bērna intelektuālo spēju attīstību un vieglāku mācību priekšmetu apguvi.
Pirmkārt, no planšetdatora vai viedtālruņa var lasīt grāmatas – internetā un dažādās lietojumprogrammās ir pieejama informācija sākot no daiļliteratūras līdz skolas mācību grāmatām. Otrkārt, mobilie telefoni ļauj meklēt internetā informāciju, kuras nav mācību grāmatās. Runa nav tikai par Vikipēdiju vai referātu krātuvēm, reizēm internetā informāciju var atrast daudz saprotamākā un pieejamākā formā nekā mācību grāmatās. Tie var būt dažādi forumi vai enciklopēdijas, kā arī interaktīvas apmācības. Treškārt, izmantojot viedierīci mācībām, bērni var patstāvīgi izvēlēties sev noderīgas lietojumprogrammas. Tie var būt piezīmju grāmatiņas, kalkulatori, lietotnes ar matemātikas, ķīmijas un fizikas vienādojumu formulām un vingrinājumiem zināšanu pārbaudei, kā arī citas mācībām nepieciešamās programmas.
Tāpat internetā ir pieejams milzīgs video ierakstu skaits, kas bērniem palīdzēs labāk orientēties dažādos mācību priekšmetos, piemēram, YouTube vietnē. Meklēšanu var veikt pēc atskaņošanas sarakstiem, kuros bieži var atrast tematiskas kolekcijas skolēniem. Šajā vietnē ir daudz izglītojošu atskaņošanas sarakstu, sākot no konkrētiem mācību priekšmetiem līdz vispārizglītojošiem atskaņošanas sarakstiem.
Mācības mūsdienās ir daudz interesantākas nekā agrāk. Ja vēl pirms dažām desmitgadēm grāmata bija vienīgā iespēja iegūt jaunās zināšanas, šodien pateicoties viedierīcēm skolēniem paveras vesela virkne iespēju. Bet lai viedierīce kļūtu par noderīgu mācībrīku, tajā nepieciešams lejupielādēt lietojumprogrammas, kas palīdzēs skolēniem izglītības procesā. Savukārt izvēlēties skolniekam piemērotāko ierīci ir iespējams interneta veikalā Rdveikals.lv, kur piedāvājumā ir vairāk nekā 700 jaudīgie un modernie telefoni, kas lieliski kalpos kā izklaidei, tā arī mācībām.
Reklāmas raksts tapis sadarbībā ar RD Electronics