foto: REUTERS/SCANPIX
Huawei atkārtoti iekļūst Forbes vērtīgāko zīmolu sarakstā
Auto un tehnoloģijas
2020. gada 18. augusts, 15:15

Huawei atkārtoti iekļūst Forbes vērtīgāko zīmolu sarakstā

Jauns.lv

Telekomunikāciju gigants Huawei ir vienīgais Ķīnas tehnoloģiju zīmols, kas iekļauts šī gada pasaules vērtīgāko zīmolu sarakstā, koizveidojapasaulslavenais biznesa ziņu žurnāls Forbes.

Forbes veidotajā vērtīgāko zīmolu sarakstā Huawei atrodas jau kopš 2017.gada. Ieņemot 93. vietu sarakstā šogad, Huaweiuzrāda  8,5 miljardus ASV dolāru zīmola vērtību un 188,6 miljardus ASV dolāru pagājušā gada peļņu.

“2019. gads uzņēmumam bijis izaicinājumiem un sasniegumiem bagāts. Par spīti milzīgajam ārējam spiedienam, mūsu komanda vienotiem spēkiem virzījusies uz kopīgu mērķi - turpināt nodrošināt augstvērtīgus produktus un pakalpojumus,“ uzsver Inese Šuļžanoka, “Huawei Technologies Latvia” komunikācijas vadītāja.

Šogad Huawei arī kļuva par pasaulē lielāko viedtelefonu tirgotāju. “Tas nozīmē, ka ir ieguldīts liels darbs, lai piegādātu un izstrādātu labākos tehnoloģiskos risinājumus nozarē. No sirds priecājamies, ka ieguldītais darbs vainagojies panākumiem – mūsu klientu un partneru uzticēšanos un cieņu,“ saka I. Šuļžanoka.

KopumāForbes gada sarakstā ir apkopoti 100 labākie pasaules uzņēmumi pēc 2019. gada fiskālajiem datiem, novērtējot to ienākumus un peļņu. Sarakstā ir arī uzņēmumi ar ievērojamu zīmolu vērtības pieaugumu 2019. gadā, piemēram, Amazon, Netflix un PayPal, kuri ir arī lieli ieguvēji pandēmijas laikā, sekojot vispārējām e-komercijas, straumēšanas un digitālo maksājumu tendencēm.

Piemēram,Apple vēlreiz bija saraksta augšgalā kā visvērtīgākais zīmols ar 241,2 miljardu dolāru vērtību, kam seko Google (207,5 miljardi dolāru), Microsoft (162,9 miljardi dolāru), Amazon (135,4 miljardi dolāru) un Facebook (70,3 miljardi dolāru).

Tehnoloģiju nozare bija visizplatītākā klasifikācija veidotajā sarakstā, iekļaujot 20 uzņēmumus (t.sk. Huawei), kam sekoja 14 finanšu pakalpojumu sniedzēji, 11 lielākie pasaules autotirgotājiun 8 mazumtirdzniecības nozares spēlētāji.

100 vērtīgāko zīmolu kopsumma šogad veido 2,54 triljonu ASV dolāru vērtību, salīdzinot ar 2,33 triljoniem ASV dolāriem pērn. ASV reģistrētie uzņēmumi veidoja vairāk nekā pusi jeb 50 no 100 labākajiem sarakstā, kam seko Vācija (10), Francija (9), Japāna (6) un Šveice (5).